کانون‌های جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و ارمنستان قرارداد همکاری امضا کردند

تهران - ایرنا - قرارداد صدور کارنه دوپاساژ برای خودروهای اتباع ارمنستانی میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان و شرکت آمود سیر فرتاک امضا شد. 

به گزارش ایرنا از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مراسم امضای این قرارداد با حضور مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان، محمد حسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، آرسن مانوکیان رئیس کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان و سعید دلشاد مدیر عامل شرکت آمود سیر فرتاک برگزار شد.

مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان در این مراسم با اشاره به اهمیت تفویت روابط فرهنگی و توسعه همکاری میان دو کشور، از گردشگری به عنوان مهم‌ترین موضوع همکاری یاد و خاطرنشان کرد: این صنعت می‌تواند سهم عمده‌ای در رونق اقتصادی و ارتباطات ملت ها و مردم دو کشور داشته باشد.

وی از تلاش‌ها و اقدامات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و فدراسیون اتومبیلرانی جمهوری ارمنستان برای تسهیل سفر ارمنستانی ها به ایران با خودروی شخصی قدردانی کرد.

سبحانی به تاریخچه عضویت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در سازمان‌های بین‌المللی اشاره و از کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان دعوت کرد تا از این ظرفیت ویژه استفاده کند.

در پی امضای این قرارداد، اتباع کشور ارمنستان به منظور سفر به ایران و می توانند با استفاده از خدمات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، کارنه دوپاساژ یا دفترچه عبور گمرکی برای خودروهای خود دریافت کنند.

محمد حسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کانون جهانگردی نیز در این مراسم با تأکید بر توسعه همکاری های مشترک در زمینه تسهیل و تسریع تردد گردشگران و مسافران دو کشور، امضا این قرارداد را اقدامی سازنده و آغازی بر همکاری و تعامل بخش های گردشگری و اقتصادی میان ایران و ارمنستان دانست.

وی ضمن بیان برخی ظرفیت ها و توانمندی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و نقش موثر این نهاد ریشه دار ایرانی در مجامع بین المللی و جهانی، آمادگی کانون را برای ارائه خدمات و همکاری های گسترده در حوزه اتومبیلرانی و گردشگری به کشورهای همسایه اعلام کرد.

تسهیل و تسریع در تردد خودروهای ارمنستانی به ایران، کمک به توسعه گردشگری و ورود گردشگران خارجی به کشورمان و تقویت روابط گردشگری و حمل و نقل با کشورهای همسایه از مهمترین اهداف امضا قرارداد صدور کارنه دوپاساژ برای خودروهای اتباع ارمنستانی میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان و شرکت آمود سیر فرتاک است.

در این مراسم، حوریوش عسکری مدیر صدور اسناد و مدارک بین المللی، یاور محمودی ملکی مدیر حقوقی و امور مجامع و مهدی علمدار رییس اداره امور بین الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران نیز مدیرعامل کانون را همراهی کردند.

مراسم امضای قرارداد صدور کارنه دوپاساژ برای خودروهای اتباع ارمنستانی میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان و شرکت آمود سیر فرتاک روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha