شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد با سه دستور کار/ رشد اعتبارات همه شهرستان ها در۱۴۰۳

یاسوج- ایرنا- جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه وبویراحمد در حالی با سه دستور کار مهم در خصوص میزان وصول درآمدهای استان ، قانون مولد سازی،مصوبات کارگروه امور زیر بنایی و  اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال۱۴۰۳ برگزار شد که استان در برخی شاخص ها از جمله در زمینه وصول درآمدها و بودجه ۱۴۰۳رشد قابل ملاحظه ای داشت.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت اعتبارات سال ۱۴۰۳ ، بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی را داشته و شامل اعتبارات توازن ،نفت،تملک استانی،محرومیت زدایی و۲۷ صدم درصد ارزش افزوده است.

دبیر جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت؛ درآمدهای عمومی و اختصاصی وصول شده استان در سال ۱۴۰۲، مبلغ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مبلغ پیش بینی شده (۱۵۰۰ میلیارد تومان ) بیشتر بوده و مازاد درآمد در اختیار استان قرار گرفته است، که در این بین امور مالیاتی ، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی عملکرد بسیار خوبی در وصول درآمدها داشته‌اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سپس به مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی اشاره کرد و گفت فروش اموال مازاد دولتی فرصت بزرگی برای ایجاد تحول اقتصادی در استان است.
رئیس سازمان برنامه بودجه استان عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرستان‌های استان را ۶۴۶ میلیارد تومان اعلام و گفت که شهرداری ها باید این رقم را به کارهای عمرانی عام المنفعه اختصاص دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ارایه گزیده‌ای از مهم‌ترین بندها و تبصره‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ با نگاه استانی نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی می توانند در قالب این تبصره ها و قوانین نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند.
شاهینی گفت رتبه رشد بودجه استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۲۲ به رتبه ۳ در کشور رسیده است.که یکی از موفقیت های بزرگ بودجه ای استان است.
وی تصریح کرد بعد از ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ به استان، جلسات کارشناسی متعددی جهت تدوین و بروز رسانی شاخص‌های توزیع بودجه با کارشناسان بودجه سازمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار وسپس گزارش نهایی توزیع، برای تایید به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه گردید.
وی اظهار داشت بودجه سال ۱۴۰۳ استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶۰۰ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۲ که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
شاهینی افزود ؛ ترکیب منابع اعتباری ابلاغی استان در سال جاری متنوع بوده است و ردیف‌هایی از جمله توازن، نفت ، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی اعتباری، ۲۷ صدم درصد و ... لحاظ شده که در بین ۲۱ فصل توزیع خواهد شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت ؛۳۶۴میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان ابلاغ شده است که این اعتبار در بخش‌های راه روستایی، راه عشایری، مدارس، مسکن محرومین، آب روستایی و آبخیزداری توزیع خواهد شد.
در پایان جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری ،شهری ،آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با اکثریت طرح‌ها موافقت و برخی از طرح ها نیز جهت بررسی مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

شاهینی افزود: میزان بودجه امسال شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲ ودر سرفصل های مختلف به ترتیب از ۳۱۹ به ۳۶۸ ، ۱۰۸ به ۱۶۶ و ۸۸ به ۱۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: بودجه گچساران و باشت به ترتیب از ۴۳۰ به ۸۳۰ میلیارد تومان و ۸۴ به ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

میزان بودجه شهرستان های کهگیلویه ، چرام و بهمئی نیز به ترتیب از ۲۹۶ به ۴۳۰، ۸۸ به ۱۲۵، ۱۱۹ به ۲۲۹ میلیارد تومان رشد یافت و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرستان لنده نیز ۹۲ میلیارد تومان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha