اقلام تبلیغاتی با هدف حفظ محیط زیست بین زوار اربعین در کرمانشاه توزیع شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اقلام تبلیغاتی فرهنگی با موضوع و شعارهای حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند بین زائران و موکب داران اربعین در کرمانشاه توزیع شد.

لیدا کلانتری روز جمعه در حاشیه بازدید از موکب های زوار اربعین در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هدف از بازدید این موکب ها، اعلام توصیه‌های زیست محیطی به موکب داران و زوار اربعین به منظور حفظ محیط زیست است.

وی گفت: محیط زیست یک سرمایه ملی و مشترک بین انسانهاست که همه ما در قبال آن باید احساس مسوولیت داشته باشیم.

کلانتری افزود: با توجه به تعداد انبوه پسماندهای ظروف های پلاستیکی در موکب ها و لزوم مدیریت پسماندها به منظور جلوگیری از رهاسازی آنها در طبیعت، این اداره کل نسبت به برپایی دوره های آموزشی و توزیع بسته های فرهنگی محیط زیستی برای موکب داران و زوار اقدام نموده است.

رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی در پایان از عموم زوار اربعین درخواست کرد به منظور حفظ محیط زیست و تولید پسماند کمتر، از ظروف های شخصی همراه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha