۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85569705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۵۰ هزار زائر کربلا از اصفهان عازم مرزها شدند

اصفهان _ ایرنا _ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بیش از ۵۰ هزار زائر کربلا تاکنون از طریق ناوگان عمومی استان به سمت مرزهای مهران و شلمچه عازم شده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی صلواتی روز جمعه در حاشیه بازدید از ترمینال «کاوه» اصفهان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این آمار در روزهای آینده ۲ برابر شود.

وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در مدیریت استان، تاکنون هیچ مشکلی برای تامین ناوگان حمل و نقل زائران وجود نداشته و اعزام زائران بطور روزانه انجام شده است.

صلواتی با تشکر از همکاری شرکت‌های حمل و نقل عمومی گفت: صنایع مختلف استان بخصوص شرکت فولاد مبارکه و کارخانه ذوب‌آهن نیز در اعزام زائران مساعدت داشتند و در مسیر برگشت هم می‌توانیم از ظرفیت بقیه صنایع برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در جریان این بازدید گفت: در ترمینال کاوه مشکلی برای زائرین نداریم و بلیت برای اعزام به مرزها برای امروز و روزهای پیش‌رو وجود دارد.

محمدرضا جان نثاری اظهار داشت: زائران در بازگشت از کربلا همکاری بیشتری داشته باشند و از چند روز مانده به اربعین، فرایند مراجعت خود را شروع کنند تا در زمینه دریافت خدمات دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایرنا، مراسم‌ «پیاده‌روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه بصورت پیاده‌ از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در کربلا صورت می‌گیرد.

در این آیین علاوه بر ایران جمعیتی از مسلمانان کشورهای همسایه و سراسر جهان شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha