۳۵۷ زائر پاکستانی در زائرسرای زاهدان خدمات سلامت دریافت کردند

زاهدان - ایرنا - دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای بیش از ۳۵۷ نفر از زوار پاکستانی در موکب سلامت زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان خدمات ویزیت سرپائی پزشکی و مامائی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عبدالرزاق نژاد روز جمعه در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از موکب سلامت زائرسرای اما رضا(ع)، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات کنترلی لازم جهت بیماریابی، یک نفر بیمار برای انجام امور درمانی به بیمارستان منتقل و پس اقدامات درمانی ترخیص شد.

وی افزود: بیش از ۸۰ متر از اماکن اقامتی سمپاشی و گندزدائی شده و بصورت روزانه، نمونه برداری از مواد غذائی و آشامیدنی توسط همکاران بهداشت محیط در این موکب سلامت انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب زمین یعنی کربلا است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی درهای این استان به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به قلب زمین باز شده است.

زوار پاکستان در راه رسیدن به سر منزل مقصود و زیارت معشوق پا بر خاک ایران اسلامی گذاشته و گاه شبی را در استان سیستان و بلوچستان سپری می‌کنند.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین بویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha