شهردار اراک: سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت شهری را در برنامه‌ریزی‌ و اجرا پشتیبانی کنند

اراک - ایرنا - شهردار اراک گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، نظارت، اجرا و در مجموع پیشبرد امور مدیریت شهری، شهرداری را پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا محمودی، شامگاه جمعه در نشست صمیمی مدیریت شهری اراک با فعالان اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد افزود: مدیریت شهری یک مدیریت پیچیده، مستمر و دارای خدمات متعدد است و برای برنامه‌ریزی و اجرای هرچه بهتر امور و از همه مهمتر نظارت بر فعالیت‌های بخش‌های مختلف شهرداری نیاز به همکاری گروه‌های مختلف مردم از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد دارد.

وی تاکید کرد: فعالان اجتماعی و گروه‌های مردم نهاد با کمک‌های خود، می‌توانند تا حد زیادی به بهبود امور در مدیریت شهری کمک کنند.

شهردار اراک با بیان اینکه تا کنون به نقش سازمان‌های مردم نهاد توجهی قابل قبولی نشده است، بیان کرد: دولت‌ها بسیاری از امور را نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند و حتما باید از ظرفیت و مشارکت گروه‌های مردمی در انجام کارها بهره ببرند.

نایب رئیس شورای شهر اراک نیز اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها، حلقه وصل بین دولت و مردم هستند و بدون مشارکت آنها بسیاری از امور بی نتیجه می‌ماند.

داود قربانی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر اراک در بحث اطلاع رسانی خوب کار نکرده است گفت: رسالت حرفه‌ای فعالان اجتماعی این است تا اقدامات مدیریت شهری را به جامعه هدف خود معرفی کنند.

قربانی با بیان اینکه پروژه آفتاب که به نماد کم کاری و کم توجهی مدیریت شهری در سطح شهر اراک در ۱۸ سال تبدیل و معطل مانده بود اظهار کرد: این نماد ناکارامدی در شورای ششم به پروژه‌ای فاخر تبدیل شد.

وی تصریح کرد: این پروژه در ۱۸ سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشت ولی در مدت سه سال اخیر با تلاش مدیریت شهری ۴۲ درصد به این پیشرفت اضافه و هم اکنون با ۸۷ درصد عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی هم گام‌های بلندی برداشته شده که ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک اضافه شد که در جای خود اقدامی بی‌سابقه است.

قربانی اضافه کرد: افزایش تجهیزات خودرویی و فردی در آتش‌نشانی اراک‌ طی دوره ششم متحول شده و هم‌اکنون آتش‌نشانی‌ اراک یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مراکز کشور است.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: شورای ششم در تجهیز کردن سازمان عمران سنگ تمام گذاشت و ۹۰ درصد خودروهای سنگین سازمان عمران در سه سال گذشته به روزرسانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha