به گزارش ایرنا- در راستای ایجاد گفتمان مشترک ملی و وحدت نظر در مسیر تدوین سند "راهبرد ملی پیشرفت صنعتی و ارتقای زنجیرههای ارزش راهبردی" و با رویکرد توصیف جایگاه برندسازی ملی در صنایع منتخب و پیشران و نقش آن در تقویت و ارتقاء سهم جمهوری اسلامی ایران در زنجیرههای ارزش منطقه ای و جهانی، «مجمع جهانی دیپلماسی برند» به ریاست عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور دیپلماتها، سفرا و نمایندگان سازمانهای بین المللی و با مشارکت نهادهای حکمرانی نظام اقتصادی کشور، نمایندگان کشورهای مختلف، مراکز علمی دانشگاهی و اندیشگاهی و تشکل های معتبر ملی و با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
شرکت پتروشیمی شیراز در این مجمع به عنوان یکی از برندهای شناخته شده در کشور و صنعت پتروشیمی معرفی شد.
این کنگره فرصتی جهت تبادل تجارب کشورهای موفق در برندسازی ملی و شناسایی ظرفیت های مشترک صنعتی، صادراتی، فناوری و نوآوری ایران و دیگر دولت و ملت ها فراهم آورد و با دعوت هدفمند از دیپلماتها، سفرا و نمایندگان سازمانهای بین المللی مستقر در ایران و نیز نهادهای حکمرانی و مدنی متولی تولید، صنعت، تجارت، اقتصاد، انرژی، دیپلماسی و فناوری، مسیر همافزایی و ارتباطات سازنده میان وی با مدیران سازمانهای برتر صنعت و اقتصادایران را تسهیل کرد.
لازم به توضیح است این رویداد پیش از تصویب سند سیاست صنعتی جمهوری اسلامی ایران در برنامه هفتم توسعه، با جامعه نخبگانی صنعت و اقتصادکشور در سه محور ذیل ادبیات مشترک برگزار شد:
۱. بررسی فرصتهای ایجاد نظام حکمرانی مشوق برندسازی ملی وایجاد نام های تجاری تجمعی در بازارهای هدف صادراتی
۲. امکان سنجی ایجاد "کمیته ترویج و توسعه برند ملی ایران"
۳. تبیین فرصت های توانمندسازی صنعتی ایران از طریق تقویت دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی همسایگی
نظر شما