۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 85570632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیر خاموشی: هوانیروز نقش بی‌بدیلی در عملیات آزادسازی پاوه داشت

تهران- ایرنا- فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز نقش بی‌بدیلی در عملیات آزادسازی پاوه داشت که کمتر به آن پرداخته شده است و باید نقش هوانیروز تبیین شود.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ قاسم خاموشی روز شنبه در نخستین همایش تجلیل از خلبانان و افتخارآفرینی در عملیات آزادسازی پاوه و گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور در ستاد هوانیروز ارتش با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات عمده و اساسی که گروهک‌ها در ابتدای پیروی انقلاب کلید زدند در منطقه شمالغرب و پاوه بود، گفت: عملیات آزادسازی پاوه یکی از عملیات‌های بسیار مهم بود که قبل از جنگ تحمیلی با از خودگذشتگی و ایثارگری رزمندگان به‌خصوص هوانیروز ارتش اجرا شد.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی پاوه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده و آنگونه که باید به آن پرداخته نشده، افزود: اگر اشغال شهر پاوه و تصرف پاوه ادامه پیدا می‌کرد دشمن می‌توانست پلن‌های بعدی نقشه خود را اجرا کند و معلوم نبود سرنوشت مردم پاوه چه می‌شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهیدان چمران و فلاحی گفت: این دو شهید والامقام نقش اساسی و کلیدی در عملیات آزادسازی پاوه داشتند. هوانیروز هم نقش بی‌بدیلی در این عملیات داشت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده بنابراین نقش هوانیروز باید تبیین شود.

سرتیپ خاموشی با گرامی‌داشت یاد شهیدان مهدوی و وجدانی که در عملیات آزادسازی پاوه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: در روایت و فیلمی که تهیه شده است به نقش هوانیروز و شهیدان فلاحی، مهدوی و وجدانی آنگونه که باید پرداخته نشده است.

وی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: آزادگان در طول اسارت از آرمان، اهداف و هدف خود کوتاه نیامدند و با مقاومت خود دشمن را خسته کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امنیت و اقتدار کشورمان بخاطر از خودگذشتگی این عزیزان است و مقاومت آزادگان را باید گرامی بداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha