شهرک گل و گیاه در زاهدان بزودی راه‌اندازی می‌شود

زاهدان - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه ۳۵ سردیس از هنرمندان و چهره‌های شاخص و مذهبی کشوری و سیستان و بلوچستان در پیاده‌روی خطی خیابان جمهوری، با عنوان گذر مفاخر راه‌اندازی می‌شود، گفت: ساخت شهرک گل و گیاه در راستای ساماندهی گل‌فروشی‌ها و تولید کنندگان گل و گیاه در قالب ۵۰ تا ۱۰۰ غرفه بزودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، عبدالرضا شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه زاهدان، با بیان اینکه سازمان سیما منظر و فضای شهری از چهار اداره؛ سیما منظر، برنامه‌ریزی، مالی درآمد و ساخت و نگهداری بوستان تشکیل شده است، اظهار کرد: بازنگری و نگهداری پارک‌ها، بازسازی و زیباسازی پارک‌های موجود، ساخت پارک‌های جدید با نظر شهردار و طبق بودجه سازمان از سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان در آینده است.

وی افزود: با توجه به جمعیت و شرایط اقلیمی و خشکسالی، زاهدان با سرانه ۳.۵ تا چهار متر مربع پایین‌ترین سرانه فضای سبز را در بین ۱۵ کلانشهر کشور داراست و این مشکل باید به گوش مسوولان جهت رفع رسیده شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زاهدان با اشاره به اینکه فضای سبز این شهرستان ۳۲۰ هکتار است، ادامه داد: بیش از ۲۱۰ پارک، ۲۶۷ تابلو و سازه تبلیغاتی در شهر زاهدان وجود دارد و در سالجاری ۱۵ تابلو تبلیغاتی در این شهر نصب و تا پایان سال ۲۷ تابلو تبلیغاتی دیگر به منظور اشتغالزایی، افزایش درآمد و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح گذر سبز غذا با هدف پخت و فروش انواع غذاهای سنتی و محلی، واقع در بلوار انقلاب به مساحت پنج هزار و ۳۲۰ مترمربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در شهریور سال گذشته به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: در این پارک بیش از ۱۹ غرفه غذا پیش بینی شده که سه غرفه واگذار شده است.

شهرکی بیان کرد: ساخت و بهره‌برداری از ۲ المان‌ تاریخی و فرهنگی و بازسازی و زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی، رنگ آمیزی و نقاشی و دست نوشته‌های دیواری، ساخت سفره‌های هفت سین و نورپردازی سطح شهر در سال گذشته توسط این سازمان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات رفاهی و خدماتی در تمام سطح شهر زاهدان باید به عدالت و یکنواخت در اختیار شهروندان قرار گیرد، گفت: طرح ساخت پارک بعثت در مناطق کم برخوردار در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به منظور عدالت اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

به گفته رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زاهدان با بهره‌برداری از پارک بلوچ در ۲ فاز، به میزان ۱۰ هزار متر مربع به فضای سبز شهر افزوده شده است.

وی اظهار کرد: پارک مینیاتوری ویژه کوتاه‌قامتان در بلوار ثارالله به صورت دیوارکشی و محصور با امکانات و وسایل ورزشی و رفاهی متناسب با شرایط جسمانی این عزیزان در دست اقدام و برنامه ریزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha