رسانه ها فعالیت علمی و فرهنگی نهادهای ایرانی فعال در عراق را دریابند

بغداد - ایرنا - رییس نمایندگی دانشگاه جهانی «المصطفی» با اشاره به نقش رسانه بر بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، تاکید کرد که رسانه های ایرانی فعالیت های علمی و فرهنگی نهادهای ایرنی فعال در عراق را دریابند.

حجت الاسلام « محمد علی محسن زاده» روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد که نهادهای علمی و فرهنگی متنوع و متعددی در عراق فعال هستند و با نهادهای عراقی و دولت عراق همکاری دارند اما متاسفانه این فعالیت ها در رسانه ها دیده نمی شود.

وی خاطر نشان ساخت که رسانه های معاند مخالف توسعه روابط بین دو کشور همسایه و مسلمان ایران و عراق با تمام توان خود می کوشند که یک تصویر کلیشه ای ناهنجار از حضور ایران در عراق ارائه کنند تا موجبات نفرت افکنی بین دو ملت و دو دولت همجوار شوند در حالی که این حضور با موافقت اصولی دولت عراق، یک حضور مثمر برای دو کشور بوده است.

به گفته وی، نهادهای علمی و فرهنگی متعددی در عراق در توسعه و پیشرفت و تقویت روابط بین دو کشور فعال هستند که به عمد یا سهو این حضور از منظر پوشش خبری رسانه ها مغفول مانده از جمله آن، نهادهای علمی مانند دانشگاه جهانی المصطفی است که توانسته اند در توسعه و ارتقا علمی و تربیت نیروهای متخصص در حوزه ها و تخصص های مختلف اثر گذار باشند.

حجت الاسلام دکتر محسن زاده که به همراه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاظمین و نماینده بعثه مقام معطم رهبری در شهر مقدس کاظمین در دفتر ایرنا حضور یافت از تلاش دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تقدیر کرد و گفت که خبررسانی درباره این نهادهای علمی و فرهنگی ایرانی فعال در عراق در آگاهی بخشی به دو ملت ایران و عراق اثرگذار خواهد بود و در عین حال تصویر کلیشه ای که رسانه های معاند برای تحمیل آن بر اذهان مردم عراق می کوشند را درهم خواهد شکست.

وی خاطر نشان ساخت که دانشگاه های ایرانی چه در داخل کشور و چه آنها که نمایندگی در عراق دارند در حال حاضر یکی از مهمترین وجهه دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل و اخذ تخصص در رشته های مختلف هستند.

حجت الاسلام محسن زاده تصریح کرد که دانشگاه های ایرانی نه تنها مورد اعتماد دانشجویان عراقی هستند بلکه تعدادی از مقامات و مسوولین عراقی نیز تمایل به تحصیل در مراکز علمی ایرانی دارند که از جمله آنها دانشگاه جهانی المصطفی است که مفتخر است تعدادی از مقامات و شخصیت ها طراز اول سیاسی و مسوولین عراقی از این دانشگاه در سطوح مختلف علمی فارغ التحصیل شده اند.

وی به اهمیت و نقش رسانه ها در آگاهی سازی عمومی اشاره کرد و گفت که با توجه به تحولات بزرگی که در حوزه رسانه رخ داده از جمله ورود شبکه های اجتماعی و اینترنت، رسانه ها می توانند از این فرصت برای دفاع از دین بهره ببرند.

به گفته وی همان طور که در گذشته مهمترین رسانه نشر دین، منبر بود اینک رسانه ها در حوزه های مختلف می توانند منبرهای نشر دین و تدین بین مردم باشند به خصوص که توجه به دین روز به روز در دنیا در حال گسترش است.
دانشگاه جهانی المصطفی یکی از مراکز علمی مهم ایرانی است که به گفته محسن زاده در ۷۰ کشور از قاره های مختلف جهان نمایندگی دارد.

رسانه ها فعالیت علمی و فرهنگی نهادهای ایرانی فعال در عراق را دریابند

رسانه ها فعالیت علمی و فرهنگی نهادهای ایرانی فعال در عراق را دریابند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha