پنج مدرسه جدید در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش پردیس تحویل می‌شود

پردیس- ایرنا- فرماندار شهرستان پردیس گفت: پنج مدرسه در سال تحصیلی جدید در فازهای شهر پردیس به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن قضاتلو عصر شنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: مدارس جدید در فازهای ۱۱ و ۸ مسکن مهر پردیس در آغاز سال تحصیلی به بهره برداری می‌رسد و ایمن سازی مدرسه فارابی که مطالبه بر حق والدین دانش آموزان است،توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی درادامه گفت:‌ در این نشست پی‌گیری مصوبات جلسه گذشته و بررسی وضعیت مدارس شهر بومهن و ایجاد ظرفیت ساخت مدرسه با کمک خیرین مصوب شد.

وی ادامه داد: ایجاد ظرفیت جدید مدارس در سطح شهرستان با همراهی شهرداری های پردیس، بومهن و شرکت عمران در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار پردیس گفت: گذران اوقات فراغت، راهیان پیشتاز و موضوعات مرتبط با دانش آموزان مصوب و مقرر شد تمهیداتی برای بازگشایی مدارس اندیشده شود.

قضاتلو با بیان اینکه ساخت پژوهش سرا پردیس مراحل پایانی خود را می گذراند، توضیح داد: پژوهش سرای پسرانه در فاز ۳ پردیس در حال ساخت است و اواخر مرداد و یا اواسط شهریور به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در فاز پنج جنوبی مسکن مهر پردیس چهار مدرسه در اختیار برخی از ارگان‌ها قرار دارد ، برخی از آنها آمادگی تحویل مدارس به آموزش و پرورش را دارند اما برای به کارگیری معلمان و ایجاد ظرفیت آموزشی محدودیت زمانی داریم و امسال نمی‌توانیم تمامی چهار مدرسه یاد شده را به آموزش و پرورش تحویل بدهیم.

قضاتلو ادامه داد: با هدف ارتقای سرانه آموزشی شهرستان پنج مدرسه در سال گذشته، پنج مدرسه در سالجاری و پنج مدرسه در سال آینده به آموزش پرورش تحویل شده و خواهد شد.

مدرسه یعقوب لیث صفاری مهرماه به بهره برداری می رسد

رئیس آموزش وپرورش شهرستان پردیس نیز در حاشیه نشست آموزش و پرورش اظهار داشت: در فاز پنج جنوبی، یک مدرسه متوسطه اول دختران در حال افتتاح داریم و مدرسه یعقوب لیث صفاری که در اختیار یکی از ارگانهاست در سال تحصیلی سالجاری با حضور مسئولان استانی تحویل خواهد شد.

محمد جواد لنکرانی ادامه داد: در فاز هشت مسکن مهر پردیس سه مدرسه جدید به بهره برداری می‌رسد و برای کاهش تراکم دانش آموزان برخی از مدارس را دو شیفته کردیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: برای تجهیز مدارس آموزش و پرورش مشکلی ندارد و زمان تحویل مدارس مهم است.

سال گذشته تحصیلی ۴۸ هزار دانش آموز در شهرستان پردیس مشغول تحصیل می کردند.

پنج مدرسه جدید در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش پردیس تحویل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساکنان فاز پنج جنوبی شهر پردیس در طی تجمعی دوستانه مسائل و مشکلات خود را با خبرنگار ایرنا در میان گذاشتند که مهم ترین مطالبه آنها باز پس گیری مدارس در اختیار ارگانهای دولتی بود که امروز در شورای آموزش و پرورش این مسئله از مسئولان پیگیری شد.

یکی از ساکنان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما نداشتن مدارس متوسطه اول و دوم برای دختران و پسران دانش آموز است ، مدارس ساخته شده در اختیار ارگانها قرار گرفته و به آموزش و پرورش برای تحصیل فرزندان ما تحویل ندادند و فرزندان ما برای تحصیل باید به فاز یک و چهار پردیس با مسافت طولانی بروند.

وی ادامه داد: برای تردد دانش آموزان باید سرویس بگیریم ومن سه فرزند دارم و برای هر فرزند باید ۲ میلیون تومان هزینه سرویس مدرسه بپردازم و شرایط مالی من اجازه نمی دهد که این هزینه را تامین کنم.

ماهان دانش آموز مقطع متوسطه اول است و از مسئولان در خواست دارد که در این فاز مدرسه متوسطه اول و دوم احداث شود تا بتواندبدون مشکل راه دور مدرسه به راحتی ثبت نام کند.

بنا به گفته مسئولان حاضر در نشست شورای آموزش و پرورش مشکلات ساکنان فازپنج شمالی با برنامه ریزی انجام شده به زودی مرتفع خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha