تناسب برنامه‌های همتی با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران

تهران- ایرنا- یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت اقتصاد با مسائل کشور آشنایی کامل دارد، گفت: برنامه‌های آقای همتی نشان می‌دهد که به مسائل اقتصاد کشور به خوبی واقف است؛ در واقع همه مواردی که اقتصاد ایران به آن نیاز دارد، در این برنامه دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، آلبرت بغزیان در خصوص گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر آقای همتی بهترین گزینه برای تصدی وزارت اقتصاد است، چراکه کشور اکنون در شرایطی نیست که نیروی جدید برای پرورش معرفی شود، بلکه باید بدنه جوان و تحصیلکرده باشند اما وزیر باید به امور آشنا و کارکشته باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های آقای همتی نشان می‌دهد که به مسائل اقتصاد کشور به خوبی واقف است، در واقع همه مواردی که اقتصاد ایران به آن نیاز دارد، در این برنامه دیده می شود. اقتصاد اکنون دچار مشکلات اساسی و ریشه‌ای است که باید طبق برنامه هایی که آقای همتی ارائه داده، حل شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: چند نکته در خصوص برنامه‌های آقای همتی باید گفته شود، اول اینکه وی باید برنامه‌هایش را اولویت بندی کند، به عنوان مثال اینکه برای دو سال اول چه برنامه مشخص و برای دو سال دوم چه برنامه‌ای دارد، تا هم مردم هم در جریان ریز برنامه های وی باشند و هم قابل اجرا باشد.

بغزیان افزود: مساله بعدی این است که از نظر توانایی، بدنه وزارت اقتصاد و به خصوص بانک مرکزی برای اجرای این برنامه آماده است، چراکه وی بیمه مرکزی و بانک مرکزی را اداره کرده و با این مجموعه‌ها آشنایی کامل دارد، در نتیجه با انتصاب مدیران با تجربه کافی می‌تواند، برنامه‌ها را پیش ببرد.

وی گفت: در عین حال وی به دلیل حضور در دو مجموعه بیمه مرکزی و بانک مرکزی قطعا ارتباط خوبی می‌تواند با این دو مجموعه برای پیشبرد اهداف تعیین شده برای وزارت اقتصاد داشته باشد.

استاد دانشگاه اضافه کرد: حضور همتی در بیمه مرکزی و بانک مرکزی با توجه به اینکه باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در خصوص تصمیماتی که گرفته می‌شود، هماهنگ باشند، در شرایط کنونی بسیار برای وزارت اقتصاد مثبت است.

بغزیان در پایان تاکید کرد: اکنون زمان پرورش یک وزیر جدید نیست در واقع باید یک وزیر کارکشته در راس کار وزارت اقتصاد باشد، که آقای همتی این گونه است اما بدنه باید از جوانان و افراد تحصیلکرده باشد، چراکه ما در این شرایط امکان فرصت سوزی را نداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha