۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85571209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 یک هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی در شهرک اندیشه اردبیل احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث یک هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک اندیشه (پیله سحران) اردبیل خبر داد.

صمد علامه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگا ر ایرنا اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته و همچنین تامین زمین مورد نیاز عملیات اجرایی و ساخت این واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث می‌باشد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۶۹۴ واحد مسکونی در بلوک‌های ۱۰ واحدی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال اجراست.

وی گفت: تعداد۴۶۰ واحد مسکونی هم به‌عنوان یکی از طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرک اندیشه اردبیل مراحل ساخت را سپری می‌کند.

علامه ادامه داد: ساخت تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر در ۲۰ بلوک و در متراژهای ۹۵ مترمربعی توسط شرکت زرین ستون شمالغرب و همچنین ۹۰ واحد مسکونی دیگر هم توسط شرکت شاخص کارکوشا در ۹ بلوک ۱۰ واحدی و در متراژهای ۹۵ مترمربع در حال احداث بوده که پس از تکمیل به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی افزود: از مزیت‌های مهم این شهرک اجرا و اتمام طرح‌های حوزه زیر ساخت و خدمات عمومی شامل آب و فاضلاب، برق و گاز همزمان با اتمام واحدهای مسکونی خواهد بود.

علامه با قدردانی از مشارکت خوب متقاضیان در واریز آورده‌های نقدی بیان کرد: بیشتر واحدهای مسکونی در شهرک اندیشه (پیله سحران) اردبیل به مرحله دیوارچینی و نازک‌کاری رسیده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش ، سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha