کشف ۶ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در مراغه/ سه سارق دستگیر شدند

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه گفت: با اجرای طرح مقابله با سرقت، ۶ دستگاه وسیله نقیله سرقتی شامل ۲ دستگاه خودرو سواری و چهار دستگاه موتورسیکلت کشف، و به مالکانشان تحویل داده شد. 

به گزارش ایرنا سرهنگ توحید فارسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: علاوه بر کشف این اموال مسروقه، سه سارق نیز شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنان جهت بررسی‌های بیشتر به پلیس آگاهی تحویل شد.

کشف ۶ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در مراغه/ سه سارق دستگیر شدند
رانندگان به توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت توجه کنند

وی در مورد نحوه شناسایی سارقان نیز اظهار کرد: ماموران انتظامی با اجرای طرح مقابله با سرقت، خودروها و موتورسیکلت‌های مشکوک منطقه را بررسی کردند و به سرقتی بودن ۲ دستگاه خودرو سواری «پژو ۲۰۶» و «آردی» و چهار دستگاه موتورسیکلت رسیدند.

سرهنگ فارسی ادامه داد: پس از شناسایی مالکان وسایط نقلیه سرقتی و احراز هویت آنان، این وسایط نقلیه به صاحبانشان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه ضمن تاکید بر نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و رعایت نکات ایمنی توسط مالکان موتورسیکلت و وسایل نقلیه، به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا رها کردن خودرو روشن، قرار دادن وسایل گران‌قیمت در خودرو و نداشتن ایمنی از مواردی است که سارقان را برای سرقت خودرو یا محتویات داخل آن ترغیب می‌کند.

بر همین اساس تا حد ممکن باید خودرو خود را در محل دید و دسترس دوربین‌های مداربسته اماکن یا پارکینگ پارک کنیم و اوراق شناسایی شخصی خود را در خودرو رها نکنیم.

اگر بسته‌ای در اتومبیل داریم آن را در معرض دید قرار ندهیم و هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنیم.

همیشه درب خودرو را قفل و شیشه‌ها را کاملاً بالا بکشیم و به محض مشاهده افراد مشکوک یا اتومبیل‌های رها شده، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهیم.

هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل، از قفل بودن درب‌های خودرو اطمینان حاصل کنیم.

هنگام بروز سوانح یا نزاع‌هایی که احتمال می‌رود، ساختگی باشد خودرو خود را رها نکنیم و در صورتی که اتومبیل به سرقت رفت، فوراً پلیس را در جریان قرار دهیم.

خودرو خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان نداریم، قرار ندهیم و در زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را برداشته، سپس درب پارکینگ را ببندیم و هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل مراقب باشیم افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند.

از رها کردن وجه نقد، تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، و هرگونه اشیا با ارزش در داخل خودرو پرهیز کنیم زیرا باعث ترغیب سارقان برای سرقت محتویات داخل خودرو می‌شود.

پس از وقوع احتمالی سرقت، با دادن مشخصات کامل اتومبیل از قبیل شماره پلاک، شماره شاسی و موتور، پلیس را در کشف سرقت یاری دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha