۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85571406
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چرا ۱۳ هیات ورزشی خراسان‌شمالی با سرپرست اداره می‌شود؟

بجنورد- ایرنا- ۱۳ هیات ورزشی در خراسان شمالی به دلیل بی رغبتی فعالان این حوزه برای نامزدی در مجامع انتخابی و نبود برنامه ریزی مناسب برای برگزاری مجمع انتخاباتی با سرپرست اداره می شود که تعیین تکلیف نشدن آن‌ها مشکلات زیادی را برای ورزش استان به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اداره هیات ها به شکل سرپرست آفتی بر پیکره ورزش خراسان‌شمالی است و چیزی جز ویرانه مالی و مدیریتی برای هیات های ورزشی و کاهش انگیزه ورزشکاران به جا نخواهد گذاشت.

تجربه نیز ثابت کرده هیات هایی که از نظر مدیریتی با ثبات تر عمل کرده اند، موفقیت های چشم گیری را کسب کرده اند که نمونه بارز آن هیات ورزشی فوتبال و هیات سوارکاری استان است.

بهره برداری از طرح های ورزشی فوتبال، دعوت مداوم بازیکنان به اردوی تیم ملی و یا درخشش اسب های این خطه در مسابقات نمونه بارزی از ثبات مدیریتی و موفقیت در این هیات های ورزشی است.

نیاز به ثبات مدیریتی در هیات های ورزشی خراسان شمالی به روشنی مشهود است و اگر هدف، قرار گرفتن ورزش این خطه در ریل پیشرفت است تعیین تکلیف شدن این هیات ها باید در دستورکار قرار گیرد.

گرچه از ابتدای سالجاری تاکنون پنج مجمع انتخاباتی برای سر و سامان دادن به هیات های ورزشی خراسان شمالی برگزار شده اما همچنان ۱۳ هیات ورزشی استان با سرپرستی اداره می شوند و با مشکلات خاص آن دست و پنجه نرم می کنند.

برگزاری به موقع مجمع انتخاباتی هیات های ورزشی از وظایف ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها است که نیازمند سرعت عمل بیشتری است زیرا که هر گونه تعلل بر شمار هیات های ورزشی دارای سرپرستی می افزاید.

چرا ۱۳ هیات ورزشی خراسان‌شمالی با سرپرست اداره می شوند

آسیب اداره هیات ورزشی با سرپرست

یکی از فعالان ورزشی خراسان شمالی در این خصوص می گوید: در صورت تعیین سرپرست برای هیات ورزشی ‌اختیارات وی محدود است زیراکه در طول دوران سرپرستی تعهدات مالی برای آن ایجاد خواهد شد.

وی تصریح می کند: از سوی دیگر وقتی اختیارات سرپرست محدود باشد معمولا در اعزام ورزشکاران به مسابقات با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می کند و موجب بی انگیزه شدن ورزشکاران می شود.

این فعال ورزشی می گوید: همچنین فردی که به عنوان سرپرست انتخاب می شود و اگر برنامه ای هم برای هیات نداشته باشد، موجب درجا زدن هیات ورزشی و حتی پس رفت آن خواهد شد.

وی خاطرنشان می کند: وقتی فردی به عنوان سرپرست منصوب می شود اقدام به برخی انتصابات در هیات ورزشی می کند که با برنامه های رییس بعدی همخوانی ندارد و بی تردید هیات درگیر تغییرات جدید می شود که بازخوردی جز تعلل در فعالیت های آن ندارد.

وی با اشاره به بی رغبتی ورزشکاران برای نامزدی ریاست هیات ورزشی، می گوید: بارها فراخوان برای مجامع انتخاباتی زده می شود اما فعالان ورزشی رغبتی برای ثبت نام در این فراخوان ها را ندارند.

این فعال ورزشی می گوید: همچنین تغییر برخی ملاک ها در آیین نامه ورزشی در اداره هیات به شکل سرپرستی بی تاثیر نیست به گونه ای که اینک برای نامزدی رییس هیات ورزشی فرد متقاضی باید پنج سال سابقه مدیریتی داشته باشد.

چرا ۱۳ هیات ورزشی خراسان‌شمالی با سرپرست اداره می شوند

فراخوان مجمع انتخاباتی ۱۳ هیات

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی می گوید: اکنون ۱۳ هیات از ۵۱ هیات ورزشی استان با سرپرست اداره می‌شوند.

داوود خدابنده می افزاید: پنج مجمع انتخاباتی برای هیات های ورزشی؛ تنیس روی میز، بیماران خاص، والیبال، تری اتلون و ورزش های همگانی از ابتدای سالجاری تاکنون برگزار شده است.

وی ادامه می دهد: فراخوان مجمع انتخاباتی ۱۳ هیات ورزشی نیز اعلام شده است و به زودی مجمع انتخاباتی کبدی و بدنسازی و پرورش اندام نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ اتمام دوره فعالیت چهارساله و تغییر برخی شرایط در آیین نامه جدید برای نامزدی ریاست هیات ورزشی در تداوم اداره هیات ورزشی به شکل سرپرست بی تاثیر نبوده است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۱ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha