۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85571460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشت گاز سبب تخریب یک مهمانسرا در اصفهان شد

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85571460
نشت گاز سبب تخریب یک مهمانسرا در اصفهان شد

اصفهان- ایرنا- نشت گاز شهری در یک مهمانسرا در کلانشهر اصفهان امروز(یکشنبه) سبب انفجار و تخریب این واحد و مصدومیت یک مرد ۵۰ ساله شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: ساعت هفت امروز حادثه انفجار در یک سوییت یک طبقه مجاور آرامگاه صائب اصفهان به آتش نشانی اصفهان گزارش شد و نیروهای عملیاتی از ایستگاه‌های یک و ۱۴ به محل حادثه اعزام شدند.

سرآتشیار محمد شریعتی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل با قطع برق و گاز واحد مذکور نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کردند.

شریعتی با بیان اینکه یک مرد ۵۰ ساله در این حادثه مصدوم و به بیمارستان منتقل شد، خاطرنشان کرد: بر اثر وقوع این انفجار قسمت‌هایی از سوییت که بعنوان مهمانسرا مورد استفاده قرار می گرفت به‌طور کامل تخریب شد و مقدار قابل توجهی از وسائل موجود در آن آسیب دید.

وی افزود: پس از اتمام عملیات و در بررسی های اولیه، علت این حادثه نشت گاز در محل تشخیص داده شد که تحقیقات درباره دلایل و منشأ انتشار این گاز و چگونگی بروز انفجار ادامه دارد.

شریعتی به شهروندان توصیه کرد نکات ایمنی را در استفاده از لوازم گازی جدی بگیرند و عدم استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و شیلنگ گاز بدون بست می‌تواند سبب نشت گاز و عواقب جبران‌ناپذیری شود.

نشت گاز سبب تخریب یک مهمانسرا در اصفهان شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این زمینه گفت: نشت گاز از شبکه داخلی قسمت نگهبانی یک واحد مهمانپذیر در خیابان صائب شهر اصفهان منجر به انفجار و ایجاد صدای مهیب در اطراف آن شد و بلافاصله عوامل اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و برای کنترل حادثه و ایمن‌سازی محل اقدام کردند.

منصور شیشه‌فروش تاکید کرد: با توجه به ابلاغ الزامات ایمنی در شبکه‌ها و تاسیسات مطابق با مفاد مواد مندرج در مباحث مقررات ملی ساختمان، همه اماکن تجاری عمومی اداری و مسکونی موظفند نسبت به پایش مستمر وضعیت ایمنی شبکه‌های گاز و برق، نشت یابی و ایمن سازی تاسیسات در برابر حریق و حادثه اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha