۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبر: 85571618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۲۱ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن «کهک»

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن کهک، گفت: در این شهرستان ۲۱ هکتار زمین برای اجرای این طرح اختصاص پیدا کرده‌است.

حسین زنجیرانی فراهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: با الحاق ۲۱ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهری کهک، ظرفیت ساخت بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی فراهم شده‌است. این اقدام در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و باهدف تأمین مسکن برای متقاضیان بومی و مقیم این شهرستان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن برای دریافت مسکن در کهک ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تخصیص واحدهای مسکونی با اولویت متقاضیان بومی انجام خواهد گرفت.

در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این‌ بین ۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

زنجیرانی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین با تکمیل تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت ورجان و الحاق ۲۱ هکتار از اراضی به محدوده شهری کهک، گام مهمی در جهت بهبود زیرساخت‌های این شهرستان برداشته شده‌است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری کامل از این تقاطع یکی از مهم‌ترین گره‌های ترافیکی این منطقه مرتفع شده و ایمنی جاده‌ای به طور قابل‌توجهی افزایش‌ یافته‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم به اهمیت این پروژه در کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک اشاره کرد و افزود: همچنین از ارتقای محور پردیسان - ورجان و اصلاح میدان ورودی ورجان به‌عنوان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس شد.

ورجان یکی از روستاهای گردشگری شهرستان کهک در استان قم است که در فاصله ۳۷ کیلومتری شهر قم و ۶ کیلومتری کهک واقع شده‌است

زنجیرانی فراهانی گفت: در مجموع، اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی کهک نشان از عزم جدی مسئولان برای بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه دارد. با تکمیل این پروژه‌ها، این شهرستان به سمت توسعه پایدار و متوازن حرکت خواهد کرد.

کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha