۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85571778
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فرمانده ارشد آجا در شمال شرق: انسداد مرزها امنیت پایدار را رقم می‌زند

تایباد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور گفت: طرح انسداد مرز، امنیت پایدار را در جای جای مرزهای شرقی ایران اسلامی رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم ستاد سیروس امان اللهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح انسداد مرزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توان و تلاش گروه‌های مهندسی در طرح ملی انسداد مرزی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان مثال زدنی است.

وی بیان کرد: اکنون چهار گروه مهندسی در حال انجام بخش های مختلف طرح بزرگ ملی و راهبردی انسداد مرزی کشور هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور اظهار کرد: در این راستا زیرساخت های لازم از سوی دستگاه های متولی کشوری، استانی و شهرستانی در مناطق مرزی شمال شرق کشور فراهم شده است که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای شناسایی مشکلات و رفع موانع پیش روی این طرح استفاده شده که امیدواریم در مدت زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

امان اللهی گفت: در این راستا، نیروهای گروه مهندسی ۴۴۴ با تمام توان و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی فعال هستند و تاکنون مراحل مختلف انسداد مرزهای مشترک ایران و افغانستان پیشرفت خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش سطح تعامل‌های بین ۲ کشور ایران و افغانستان، روز به روز شاهد افزایش امنیت در مرزهای مشترک هستیم که این موضوع با حضور نیروهای مسلح و امنیتی دو چندان شده است.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول بیش از ۲۹۵ کیلومتر در استان خراسان رضوی در حال انجام است، این طرح به صورت دیوارکشی به بلندی چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن است.

مرکز شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، تایباد به سبب وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

مرز دوغارون با پیشینه بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha