۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85572004
T T
۲۴ نفر

برچسب‌ها

یک قلاده «گربه پالاس» به محیط زیست شیروان خراسان‌شمالی تحویل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک قلاده «گربه پالاس» نابالغ که از زیستگاه‌ طبیعی خود در منطقه گلیل و سرانی شهرستان شیروان جدا شده بود برای تیمار و مراقبت به اداره محیط زیست شهرستان شیروان تحویل داده شد.

رضا شکاریان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گربه پالاس نابالغ توسط چوپانان منطقه مشاهده شده بود و احتمال داشت مورد هجوم سگ ها قرار بگیرد که برای مراقبت به اداره محیط زیست شهرستان شیروان تحویل داده شد.

وی افزود: گربه پالاس گونه کمیاب و بر اساس قوانین شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست جزو گونه های در معرض خطر انقراض طبقه بندی شده است.

شکاریان گفت: زیستگاه اصلی این حیوان در آسیای مرکزی است و در ایران بیشتر در شمال شرق مشاهده است، این گونه تک زی است و متاسفانه اطلاعات دقیقی از تعداد آنان وجود ندارد، گربه پالاس عمدتا شبگرد است اما در طول روز هم مشاهده شده است.

براساس این گزارش، گربه پالاس براساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره گونه‌های درخطر انقراض است همچنین، در طبقه (NT) IUCN و پیوست کنوانسیون (CITES) قرار دارد. درحال حاضر اطلاعات جامعی از وضعیت این گونه در دست نیست، ولی حفاظت از محدوده‌های پراکنش آن ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha