۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
کد خبر: 85572119
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

درمان ناباروری در کرمان رایگان ارائه می‌شود 

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
کد خبر: 85572119
درمان ناباروری در کرمان رایگان ارائه می‌شود 

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان اولین استان کشور، خدمات درمان ناباروری را به صورت رایگان به زوج‌های جوان ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکارعصر یکشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان با اشاره به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" افزود: باید نگاه شرعی و مسئولانه‌ای به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی در زمینه درمان ناباروری در استان آغاز شده و خدمات به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: لازم است که به مردم اطلاع‌رسانی شود تا از پیشرفت‌های درمان ناباروری و حمایت‌های استان مطلع شوند این اقدامات از نظر فرهنگی نیز پیشرفت خوبی داشته و ظرفیت بسیار مناسبی را ایجاد کرده است. ما باید این حس مثبت را در افکار عمومی تقویت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مسکن در شهر کرمان گفت: بیش از ۲۵ درصد جمعیت استان در شهر کرمان ساکن است و برای تأمین زمین و تسهیلات با چالش‌هایی مواجه هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در این جلسه گفت: تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۳۰ هزار زوج در استان کرمان با مشکل ناباروری مواجه هستند حل مشکل این افراد، کمک زیادی به افزایش جمعیت خواهد کرد.

محمد جعفری از پزشکان متخصص استان در بخش خصوصی و دولتی خواست: در این زمینه همکاری دارند.

وی بیان کرد: ظرفیت موجود در بیمارستان افضلی‌پور به صورت رایگان در دسترس است، تمام مراحل نوبت‌گیری، آزمایشگاه و سایر خدمات نیز در همین مکان انجام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: از اول تیرماه، خدمات درمان ناباروری در بیمارستان افضلی‌پور به صورت رایگان برای بیمه‌های تکمیلی و پایه ارائه می‌شود و این خدمت فقط در استان کرمان رایگان است.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز درمانی نجمیه، بخش خصوصی و فوق تخصصی جنوب شرق برای استان‌های جنوبی راه‌اندازی شده و بیمه‌های تکمیلی و پایه در این زمینه همکاری دارند تا پرداختی بیماران کاهش یابد. بسیج نیز در این راستا مبلغی از هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به طرح "فتان" (فرزندان تحول‌آفرین ایران زمین) گفت: همکاری حاکمیت و سازمان‌های مردمی در کنار یکدیگر می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

مریم‌سادات طباطبایی افزود: این طرح می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین حاکمیت و سمن‌ها و سازمان‌های مردمی عمل کند و اتاق فکری برای طراحی و ارائه راهکارهای علمی و دقیق در این زمینه راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha