۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۷
کد خبر: 85572339
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

رشد جمعیت نیوزیلند با مهاجرت ساکنان تقریبا متوقف شده است

تهران- ایرنا- آمارهای رسمی نشان می‌دهد درحالیکه ده‌ها هزار نفر به علت مشکلات اقتصادی در حال خروج از نیوزیلند هستند، رشد جمعیت این کشور تقریبا متوقف شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز آمار نیوزیلند امروز دوشنبه گزارش داد که رشد جمعیت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۰.۱ درصد بوده، یعنی جمعیت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این جزیره رشد ناچیز هفت هزار نفری داشته است.

اگرچه نیوزیلند در فهرست مطلوب‌ترین مکان‌های جهان برای زندگی و کار رتبه بالایی دارد، در سال‌های اخیر رکورد تعداد ورودی‌ها با خروجی‌ها برابر بوده است.

در سال منتهی به ژوئن، بیش از ۱۳۰ هزار نفر ابن کشور را ترک کردند که حدود ۴۵ هزار نفر به کشور همسایه استرالیا رفتند.

مفسران، رشد اقتصادی آهسته، هزینه‌های بالای زندگی و بحران مسکن را علت این امر می‌دانند. از همه مهم‌تر بحران مسکن امکان تبدیل ملک به یک ملک مطروب‌تر را برای جوانان نیوزیلندی دشوار کرده است.

چهار دهه پیش، رابرت مولدون، نخست‌وزیر وقت نیوزیلند به شوخی گفت نیوزیلندی‌هایی که به استرالیا رفته‌اند، ضریب هوشی هر دو کشور را افزایش داده‌اند. در حال حاضر بانک مرکزی نیوزیلند به جای نگرانی نسبت به مهاجرت که تورم را تحریک می‌کند، از فرار مغزها بر اثر مهاجرت نگران شده است.

این بانک خاطرنشان کرد که افراد کمتری وارد نیوزیلند می‌شوند و تعداد بیشتری «تا حدی در واکنش به تضعیف شرایط اقتصادی و بازار کار» کشور را ترک می‌کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی نیوزیلند، «پیش از بهبود شرایط بازار کار در نیوزیلند»، این روند احتمالا در سال آینده تشدید می‌شود.

رشد سالانه اقتصادی نیوزیلند در سه ماه اول سال جاری میلادی تنها ۰.۲ درصد بود و نرخ بیکاری نیز به ۴.۷ درصد در سه ماهه دوم سال افزایش یافته و تورم در بالاترین سطح خود ۳.۳ درصد باقی مانده است.

اقتصاد نیوزیلند پس از آنکه بانک مرکزی در اقدامی بی‌سابقه از سال ۱۹۹۹، به افزایش ۵۲۱ واحدی نرخ نقدینگی دست زد، دچار مشکل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha