واکنش قالیباف به تذکر رسایی

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85572395
واکنش قالیباف به تذکر رسایی

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی از نماینده مردم تهران در مجلس خواست در دستور صحبت کرده و مسائل روز گذشته را در جلسه امروز صحن مطرح نکند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حمیدرسایی در جلسه علنی روز دوشنبه(۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در حین بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، در تذکری خواستار واکاوی جلسه روز گذشته در حین بررسی صلاحیت عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امورخارجه بود که محمدباقر قالیباف به وی اگفت: آقای رسایی خواهش می‌کنم در دستور صحبت کنید و این موضوع مربوط به روز گذشته است. چرا که خانم سارا فلاحی و آقای ثابتی هم اخطار بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی داشتند که هیچکدام از آنها وارد نبود.

در ادامه رسایی در تذکری طبق ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده پیش از تشکیل اولین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باید ثبت نام و قرعه کشی انجام شود ولی در این باره کاری انجام نشده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر رسایی گفت: این تذکر هم در دستور نیست. چرا که از کلیات برنامه‌های ریاست جمهوری عبور کردیم. در این موضوع هم گفته شده قبل از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی این کار انجام می‌شود. از طرفی وزرای پیشنهادی بر اساس حروف الفبا صحبت می‌کنند و اگر مثلا برای وزیر پیشنهادی ورزش موافقان و مخالفان از چند روز قبل مشخص شود، نتیجه این بود که همه افرادی که لابی می‌کردند به مخالفان یا موافقان فشار وارد می‌کردند که چرا شما مخالفت یا موافقت می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس کار دقیق و درست انجام می‌شود و چند ساعت پیش از نوبت سخنان وزیرپیشنهادی، ثبت نام و قرعه کشی انجام می‌شود و کار به صورت درست پیش می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha