هشدار سناتور جمهوری‌خواه نسبت به احتمال شکست ترامپ در انتخابات

تهران- ایرنا- «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و از حامیان «دونالد ترامپ»، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را «شومن» خواند و گفت ممکن است وی در انتخابات پیروز نشود.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه خبری ان بی سی، این چهره نزدیک به ترامپ از دیگر هم حزبی‌های خود خواست تا برای پیروزی نامزد خود کارزار راه بیندازند. وی در عین حال تاکید کرد که ترامپ باید بیشتر بر سیاست متمرکز شود.

اعتراف این جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی به احتمال پیروز نشدن ترامپ در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی، پس از آن صورت گرفت که مجری برنامه از وی پرسید که آیا ترامپ باید شخصا به کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور و رقیب خود در مبارزات انتخاباتی حمله کند یا خیر.

گراهام در پاسخ گفت: «رئیس جمهور ترامپ می تواند در این انتخابات پیروز شود. سیاست‌های وی برای آمریکا خوب است و اگر شما یک بحث سیاسی برای رئیس جمهور داشته باشید، وی پیروز است. اما دونالد ترامپِ تحریک‌کننده، شومن، ممکن است در این انتخابات پیروز نشود».

این سناتور سپس افزود: من به دنبال آن هستم که رئیس جمهور ترامپ در ۸۰ روز باقیمانده تا انتخابات مشخص کند که برای کشور چه خواهد کرد، موقعیت مرزی را اصلاح کند و تورم را کاهش دهد.

وی همچنین خطاب به جمهوری‌خواهانی مانند نیکی هیلی سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل، ران دسانتس فرماندار فلوریدا و گلن یانکگین فرماندار ویرجینیا اشاره کرد و گفت این افراد باید گردهم آیند و برای ترامپ کارزار راه بیندازند، نه اینکه فقط توصیه کنند.

هیلی به تازگی و در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز، حملاتی علیه ترامپ داشت و گفت: «این کارزار با صحبت در مورد تعداد جمعیت پیروز نمی شود. صحبت در مورد نژاد کاملا هریس هم وی را برنده نخواهد کرد. ببینید، این یک انتخابات قابل پیروزی است. اما باید تمرکز کنید».

اشاره هیلی به زیر سوال بردن نژاد هریس از سوی ترامپ است که گفته بود نمی دانم او هندی است و یا سیاه پوست.

اما ترامپ بدون توجه به انتقادها، اخیرا در یک نشست خبری حملات به شخص هریس را دو چندان ساخت و گفت: «من فکر می‌کنم حق حملات شخصی را دارم. من برای هوش [هریس] احترام زیادی قائل نیستم و فکر می کنم او رئیس جمهور وحشتناکی خواهد بود. و من فکر می کنم بسیار مهم است که ما پیروز شویم، و چه حملات شخصی خوب باشد، چه بد، او قطعا و شخصا به من حمله می کند».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha