بیش از ۲۹۷ میلیون ریال مکمل غیرمجاز ورزشی در قزوین کشف شد

قزوین - ایرنا - کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و ضبط انواع دارو و مکمل های ورزشی غیرمجاز و قاچاق به ارزش ۲۹۷ میلیون ۷۴۵ هزار ریال از باشگاه ها و مراکز فروش قزوین خبر داد.

رامش مهرآیین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استفاده از مکمل های ورزشی به لحاظ اثرگذاری روی سلامت بسیار مهم است و تولید این مکمل ‌ها باید از زمان تولید تا مصرف مورد رصد مستمر قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز قشر زیادی از مردم جامعه، به ویژه نوجوانان و جوانان به مصرف انواع مکمل های ورزشی آن هم بدون مشورت با پزشک متخصص روی آورده اند و به دنبال این افزایش مصرف و تقاضا، بازار فرآورده های قاچاق و غیرمجاز از این نوع رونق یافته است.

مهرآیین به موضوع صیانت از حقوق عامه و ارتقا سطح شاخص های سلامت پرداخت و یادآور شد: براساس این قانون، بازدیدهای روتینی توسط کارشناسان اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل این معاونت صورت می گیرد که در بررسی های به عمل آمده، اقلام کشف شده برای انجام مراحل قانونی ضبط و متخلفان نیز به دادگاه معرفی شدند.

به گفته این مسوول، داروخانه ها تنها محل مجاز عرضه دارو و مکمل، برابر آیین نامه های ابلاغی سازمان غذا و دارو هستند چرا که این مکمل ها تحت نظارت دکتر داروساز است و لذا فروش این مکمل ها در باشگاه های ورزشی و خارج از داروخانه ها، غیرمجاز و قاچاق محسوب شده و دخالت در امور پزشکی، تهدید کننده سلامت مصرف کننده و فاقد قابلیت مصرف انسانی است.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین خاطرنشان کرد: از شهروندان می خواهیم برای تهیه مکمل های ورزشی تنها به داروخانه ها مراجعه کرده و در ادامه نیز با مشورت پزشک متخصص تغذیه و کارشناس این مکمل ها را مصرف کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha