نگرانی از آبله میمون؛ مالزی نظارت بر مبادی ورودی را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- مالزی در راستای مقابله با همه‌گیری بیماری ام‌پاکس (Mpox) ناشی از سویه‌ای از ویروس آبله میمون، نظارت بر مبادی ورودی کشور را تقویت می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه استریتس تایمز، وزارت بهداشت مالزی پس از اعلام بالاترین وضعیت هشدار توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) در خصوص بیماری امپاکس (که پیشتر با نام آبله میمون شناخته می‌شد)، نظارت و فعالیت‌های آگاهی‌بخشی خود را افزایش داده است.

اگرچه در سال ۲۰۲۴ مورد جدیدی از امپاکس در مالزی گزارش نشده، اما مقام‌های وزارت بهداشت این کشور درحال تقویت نظارت مبادی ورودی کشور هستند و از مسافرانی که از کشورهایی با گزارش مشاهده ابتلا به امپاکس وارد می‌شوند، خواسته شده تا ۲۱ روز پس از ورود، وضعیت سلامت خود را زیر نظر داشته باشند.

این وزارتخانه به افرادی که دارای علائمی مانند بثورات پوستی و تاول هستند و سابقه فعالیت‌های پرخطر داشته‌اند، توصیه کرده که فورا به مراکز درمانی مراجعه و از تماس با دیگران خودداری کنند. همچنین، نهادهای بهداشتی ملزم به گزارش موارد مشکوک یا تایید شده به نزدیک‌ترین اداره بهداشت منطقه‌ای هستند.

این اقدامات پس از اعلام وضعیت اضطراری جهانی برای دومین بار توسط سازمان جهانی بهداشت به‌دلیل شیوع سریع نوع جدیدی از امپاکس در آفریقا صورت گرفته است. سال گذشته ۹ مورد امپاکس بدون خطر مرگ در مالزی ثبت و گزارش شد.

خبرگزاری برنامای مالزی همچنین به نقل از سرپرست مدیرکل پیشگیری و کنترل بیماری گزارش داد: تاکنون ۸۸ مورد ابتلا به ام پاکس در اندونزی ثبت و گزارش شده است که 59 مورد آن به پایتخت مربوط است.

دکتر یودی پرامونو دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: مسافران خارجی باید سوابق پزشکی و سابقه سفر اخیر خود را با پر کردن فرم‌ها در مبادی ورودی این کشورشان اعلام کنند.

وی افزود: به مسافرانی که بیماری دارند توصیه می‌شود سفر خود را (در اندونزی) ادامه ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha