۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85572935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه از آلمان به دلیل حضور مظنون خرابکاری در نورد استریم شکایت کرد

تهران-ایرنا- دولت روسیه به خاطر فرار مظنون اصلی خرابکاری در خطوط لوله گاز نورداستریم از لهستان به آلمان، از دولت آلمان شکایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پس از فرار مظنون اصلی خرابکاری و انفجار در خطوط لوله گاز نورداستریم در لهستان، خبرگزاری دولتی ریانووستی امروز (دوشنبه) از شکایت مسکو از برلین خبر داد.

رسانه های آلمانی هفته گذشته گزارش دادند که دادستان های آلمان یک مربی غواصی اوکراینی را به عنوان مظنون حمله خرابکارانه به خطوط لوله گاز نورد استریم شناسایی کرده و حکم بازداشت او را در لهستان صادر کرده اند.

دادستان لهستانی به رویترز گفت: لهستان حکم دادگاه آلمانی را دریافت کرده اما مظنون پیش از این کشور را ترک کرده است. آلمان نام وی را در پایگاه مربوط به افراد تحت تعقیب درج نکرده بود.

اولگ تیاپکین، رئیس بخش اروپا در وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو معتقد است تحقیقات آلمان بدون شناسایی افراد مسوول بسته خواهد شد.

تایاپکین گفت: «ما این موضوع را مطرح کردیم که آلمان و سایر کشورهای خسارت دیده باید به تعهدات خود تحت کنوانسیون ضد تروریستی سازمان ملل عمل کنند. ما به طور رسمی ادعاهای مربوطه را در این مورد به طور دوجانبه، از جمله به برلین، مطرح کرده‌ایم.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در گفت‌وگویی با رسانه ایزوستیا گفت که آلمان باید به همه سوالات پاسخ دهد.

با این حال سخنگوی وزارت خارجه آلمان این شکایت را رد کرد. این سخنگو بدون اشاره به جزئیات تحقیقات در حال انجام گفت: ما با مقامات روسیه در تماس هستیم.

خطوط لوله چند میلیارد دلاری نورد استریم 1 و 2 که گاز را از زیر دریای بالتیک به اروپا منتقل می‌کند، در سپتامبر 2022 و هفت ماه پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین، با چندین انفجار آسیب دید.

هیچ فردی تاکنون مسوولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است. روسیه بارها گفته است که این حمله توسط آمریکا و انگلیس انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha