۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85572979
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ملایر مهیای برگزاری یازده جشنواره مختلف

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85572979
ملایر مهیای برگزاری یازده جشنواره مختلف

همدان- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه مهیای برگزاری جشنواره های اواخر تابستان و اواسل پاییز در این شهرستان هستیم،گفت: پس از اتمام ایام عزاداری، برگزاری یازده جشنواره تابستانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش صفاری روز دوشنبه در نشست هماهنگی پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر اظهار کرد: جهان شهر ملایر به مدت یک‌ ماه میزبان یازده جشنواره‌ مختلف بوده که در تقویم گردشگری تابستانی این شهرستان ثبت شده است.

وی بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی مجموعه این شهرستان ملایر برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره‌ها به ویژه جشنواره مبلمان منبت تاکید کرد و افزود: جشنواره مبلمان منبت یکی از مهم ترین رویدادهای این شهرستان است که با همکاری و همراهی فعالان این هنرصنعت، برای هر چه مطلوب‌تر برگزار شدن جشنواره حرکت کرد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: طی چند سال گذشته در زمینه مبلمان و منبت رشد زیادی را شاهد بودیم و امروز ملایر به عنوان یک منطقه فعال اقتصادی شناخته می‌شود.

صفاری با تاکید بر اینکه جشنواره امسال باید با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته اجرا و برگزاری مطلوب مراسم افتتاحیه و اختتامیه در درجه اول اهمیت است،افزود: بدون شک برگزاری هر چه بهتر جشنواره مبلمان منبت به همت بخش خصوصی، فعالان صنعت مبلمان منبت و همراهی دستگاه‌های دولتی و با مدیریت و برنامه‌ریزی میراث فرهنگی است و نیاز است از یک شرکت مجری برای برگزاری جشنواره استفاده شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز بیان کرد: زمان‌بندی و برنامه‌ریزی جشنواره‌ها به اتمام رسیده و در بازه زمانی یکماهه یازده جشنواره در سطح این شهرستان برگزار خواهد شد که میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران خواهیم بود.

«ابراهیم جلیلی» با بیان اینکه مراحل نهایی ساخت تیزر جشنواره مبل و منبت در حال انجام است، تاکید کرد: زمان‌بندی برگزاری جشنواره مبلمان منبت باید هر چه سریع‌تر نهایی شود.

وی همچنین گفت: مبلمان و منبت اولین هنرصنعت این شهرستان در صنایع دستی از نظر حجم مبادلات تجاری، صادرات، تعداد هنرمندان فعال و کسب برند است که در سطح ملی و جهانی باید بیشتر معرفی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر یادآور شد: در حال حاضر پنج هزار و ۳۰۰ کارگاه مبلمان منبت در این شهرستان فعال است و بیش از ۱۱ هزار نفر به‌طور مستقیم و بیش از ۳۰ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم در این هنر مشغول به‌ کار هستند.

جلیلی همچنین به برگزاری رویداد روز جهانی چوب از ۱۷ تا ۲۱ شهریورماه در پارک سیفیه اشاره کرد و افزود: این رویداد طی پنج روز برگزار می‌شود و هنرمندان از سراسر کشور و چند نفر از هنرمندان بین‌المللی در این رویداد نسبت به ساخت تندیس‌ها و محصولات چوبی اقدام می‌کنند.

وی، سومین جشنواره گردو و بادام علی‌آباد دمق و روستای ضربعلی به دلیل ظرفیت بالای تولید این محصول، چهارمین جشنواره ترشیجات و شوریجات سامن، پنجمین دوره جشنواره آلبالو شهر زنگنه، سومین جشنواره فرش ازندریان، چهاردهمین جشنواره شیره‌پزی و دهمین جشنواره خوشه برتر و جشنواره سوارکاری شهر سامن را از دیگر جشنواره‌های تابستانی برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، تاریخی، طبیعی، کشاورزی، صنایع دستی و سایر محصولات این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر و بنای تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از ۲۴۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این شهرستان دارای ۲ برند جهانی مبلمان منبت و انگور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha