۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85573126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیاده‌روی اربعین امسال پرچم حمایت از مردم مظلوم غزه است

آبادان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه اربعین فصل بیداری ملت‌های مسلمان در برابر مستکبران عالم است گفت: پیاده‌روی اربعین امسال ضمن برپایی شعائر دینی و بیعت با سیدالشهدا(ع)، علم حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه است.

حجت‌الاسلام محمدنبی موسوی‌فرد دوشنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مرز شلمچه با اشاره به اینکه کنگره بزرگ اربعین امروز جهانی شده و وحدت قابل‌توجهی در جهان اسلام ایجاد کرده است افزود: اربعین فصل بیداری امت اسلامی و فرصتی برای کادرسازی جامعه جهانی برای حاکمیت حضرت امام زمان(عج) است.

وی به سران برخی از کشورهای اسلامی توصیه کرد: ننگ حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی را برای آینده کشورشان به یادگار نگذارند.

وی اظهار کرد: انس و پیوند هرچه بیشتر امت اسلام با امام حسین(ع) روحیه حماسی و جهادی مردم را حفظ می‌کند و موجب غلبه مسلمانان بر دشمنان می‌شود و از این رو امروزه مقام معظم رهبری با تاسی از نهضت عاشورا و ایستادگی قاطع و محکم در برابر جبهه استکبار، دشمن را به استیصال و سردرگمی دچار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مرز شلمچه و چذابه و مسیرهای تردد زائران فعال و در حال خدمات رسانی به زائران هستند اما باید هدف اصلی زیارت اربعین و فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) را از طریق مباحث و فعالیت‌های فرهنگی برای زائران تشریح کرد بنابر این مواکب توجه کنند ضمن خدمات رسانی‌های روزانه به زوار از ارائه برنامه‌های فرهنگی معرفت افزا غافل نشوند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد بیان کرد: پیاده روی اربعین توانسته جریان عاشورا را با تحلیل و گفتمان بهتری به جهانیان معرفی کند و امید است بتواند در جهت گرایش بیشتر جهانیان به دین مبین اسلام اثرگذار باشد.

وی ادامه داد:

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha