۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۷
کد خبر: 85573313
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آفت سِنَک پنبه در شهر سرخس طغیان کرد + فیلم

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۷
کد خبر: 85573313
آفت سِنَک پنبه در شهر سرخس طغیان کرد + فیلم

مشهد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس گفت: حشره "سِنَک" برگ خوار پنبه که نوعی آفت مزارع کشاورزی است در این شهرستان طغیان کرده و به محیط شهری و منازل مسکونی و اماکن تجاری شهر سرخس هجوم آورده است.

محمد علی رهنما روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فعالیت این آفت گیاهی از ابتدای فصل فعالیت مزارع پنبه، یونجه و البته علف های هرز آغاز می شود که به دلیل این که پارسال زمستان سردی را نداشتیم با پدیده گرمای کنونی این آفت به شکل طغیانی درآمده است.

وی ادامه داد: عمده فعالیت این آفت در مزارع پنبه اطراف شهر سرخس بوده و هر چند که با این حشره مقابله می شود حشره سنک به مدد جریان باد وارد محیط شهر، منازل و اماکن تجاری شده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس گفت: این حشره نور دوست است و کانون فعالیت مشخصی ندارد و در همه محیط شهری سرخس پراکنده شده است از این رو توصیه می شود مردم از سموم مرسوم برای دفع حشرات و نیز توری و پشه بند استفاده کنند.

رهنما افزود: مقرر شد شهرداری نیز سم پاشی نقاط تجمع این آفت را در دستور کار قرار دهد اما تنها راهکار قعطی دفع این آفت سرد شدن هواست و امید است با فرارسیدن شهریور ماه و سردی هوا این آفت از زندگی مردم برچیده شود.

وی اضافه کرد: این حشره و آفت، "برگ خوار" است و اصولا گزنده نیست لذا خطری برای انسان ندارد و فقط در محیط زیست شهری سرخس به شکل همه گیر و طغیان کرده دیده می شود.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مشهد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

شهر سرخس حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha