برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع حاجی‌آباد هرمزگان ۳۰ هزار تن پیش بینی شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد هرمزگان گفت: امسال پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش ایرنا، یعقوب محمد مرادی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مزارع زیرکشت ذرت دانه‌ای در حاجی آباد افزود: میانگین برداشت ذرت از هر هکتار مزرعه در این شهرستان حدود ۶ تن است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار شود.

وی با اشاره به اینکه کشت ذرت در حاجی آباد از اواخر تیرماه هر سال آغاز و تا اوایل شهریورماه ادامه دارد، بیان کرد: محصول تولیدی علاوه بر شهرستان‌های هرمزگان به استان‌های همجوار و مرکزی کشور نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد، بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه ای در هرمزگان را مربوط به این شهرستان دانست و اظهار کرد: مناطق کشت ذرت در این شهرستان مربوط به طارم، گنج، طاشکوئیه، شهدادی، سرچاهان، شمیل، آشکارا و فارغان است.

محمد مرادی ارقام کشت شده محصول ذرت در حاجی‌آباد را از نوع «۷۰۳، ۷۰۴، ارقام میان رس و زود رس» با طول دوره رشد کوتاه تر نسبت به ارقام دیرس نام برد.

ذرت دانه ای با هدف تامین دانه‌های روغنی مورد نیاز استان و کشور در زمین‌های کشاورزی هرمزگان کشت می‌شود و شهرستان‌های حاجی آباد و رودان از مناطق مهم تولید این محصول در استان هستند.

پیش بینی برداشت ۶۰۰ تن تخمه از مزارع حاجی آباد

برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع حاجی‌آباد ۳۰ هزار تن پیش بینی شد

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد همچنین از کشت ۳۰۰ هکتار آفتابگردان با رعایت اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد: امسال در مجموع ۶۰۰ تن تخمه آفتابگردان از مزارع این منطقه برداشت شود.

محمد مرادی بیان کرد: میزان برداشت تخمه آفتابگردان از هر هکتار مزرعه در این شهرستان حدود ۲ تن است.

وی گفت: کشت آفتابگردان در شهرستان حاجی آباد از اواخر تیرماه شروع و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد خاطرنشان کرد: رقم کشت شده آفتابگردان در شهرستان حاجی آباد رقم آجیلی است.

ذرت دانه ای در مرغداری ها، دامدارها و کارخانه های خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد.

محصول ذرت سرشار از قند و نشاسته و برای درمان اگزما داروی بسیار مفیدی است که در درمان ورم روده نیز نافع است، این محصول سرشار از املاح مختلف فلزات به ویژه گوگرد، کلر، فسفر، سیلیس، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم می باشد و برای تقویت مو و ناخن ها نیز مفید است.

شهرستان حاجی آباد همچنین در کشت گندم، خرمای‌های پیارم، شاهانی و خاصوئی، پسته، کنجد، پنبه، سیب‌زمینی، انجیر دیم و آبی، طالبی، خربزه، انگور دیم و آبی و کشت‌های گلخانه‌ای جایگاه برتر را در سطح استان هرمزگان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha