مودیان مالیاتی خراسان رضوی اعتبار ۱۳۹ طرح نیمه‌تمام را تامین کردند

مشهد-ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: اعتبار ۱۳۹ طرح نیمه تمام عمرانی در این استان از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب خود آن‌ها تامین اعتبار شده است.

شاکر رضا مریدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار ۲۰۲ طرح نیمه‌تمام در خراسان رضوی شامل ۱۷۵ طرح استانی و ۲۷ طرح ملی با انتخاب خود مؤدیان از طریق پرداخت مالیات اختصاص یافته که تاکنون ۱۳۹ طرح از محل مالیات تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: مودیان مالیاتی استان خراسان رضوی در قالب طرح نشان‌دار کردن مالیات، تاکنون ۴۸ درصد هزینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام ملی و استانی را تامین کردند.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی ادامه داد: بیش از هشت هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی مورد نیاز است که سه هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال آن با انتخاب مودیان برای هزینه کرد مالیات پرداختی‌شان تامین شده است.

وی اظهار کرد: طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور در چهارم مردادماه جاری به صورت رسمی رونمایی شده است.

مریدی با بیان اینکه بیش از ۲۲۱ هزار و ۶۲۷ مودی مالیات خود را در قالب فرم « تبصره ماده ۱۰۰» ارائه دادند، افزود: ۲۱ هزار و ۱۸۷ مودی مالیاتی در استان، محل هزینه‌کرد مالیات خود را جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام انتخاب کرده‌اند.

این مسوول در مورد چگونگی شرکت مودیان در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها گفت: مودیان می‌توانند در قالب فرآیند ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج کرد مالیات پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین کرده و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در حوزه‌هایی مثل بهداشت و درمان و آموزش، راه و ترابری داشته باشند.

طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور از چهارم مردادماه امسال در خراسان رضوی و کشور آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha