ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی مرداد به تاثیرات تغییر اقلیم بر شیوع پشه آئدس، پیگیری پرونده ترور شهید هنیه، احضار ۷۰ نفر در پرونده چای دبش، پذیرش قوانین داخلی پیش نیاز فعالیت پلتفرم‌های خارجی، نحوه اهدای شیرمادر به بانک شیر، اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب، ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی و اکوتوریسم راه حلی پایدار برای حفاظت در مناطق چهارگانه پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

ارائه مشاوره حقوقی به بیش از ۶۱ هزار نفر در مساجد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانوده گفت: از سال ۱۴۰۱، با اجرای طرح وکلا در مساجد ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر با حضور ۱۳ هزار و ۹۰۰ وکیل و کارشناس در بیش از ۲ هزار مسجد مشاوره دریافت کرده‌اند.

حسن عبدلیان پور در همایش تبیین دستاوردهای مرکز در طرح وکلا در مساجد که همزمان با روز ملی مساجد برگزار شد، افزود: همواره هرچه داشته‌ایم از مساجد بوده است، از صدر اسلام امورات مردم در مساجد رسیدگی می‌شد و در واقع نماد مقاومت هشت ساله و دفاع مقدس و مقاومت ملت ما مساجد هستند.

وی ادامه داد: سابق بر این طرحی با عنوان هر مسجد یک وکیل اجرا می‌شد که کاستی‌هایی داشت و این حضور در حد یک مشاوره بود، با طرح وکلا در مساجد خلأ‌ها برطرف شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی رایگان است/۱۵ شهریور آخرین فرصت سنجش سلامت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه ۱۵ شهریور آخرین مهلت سنجش سلامت دانش‌آموزان است، گفت: سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی از مهر امسال در تمام کشور رایگان است.

حجت‌الله الماسی در گفت‌وگویی اظهار کرد: هیچ دانش‌آموزی در پایه اول دبستان ثبت‌نام نمی‌شود مگر آنکه سنجش سلامت را انجام دهد و ۸۱۹ پایگاه ثابت سنجش سلامت در کشور داریم که خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش سلامت فرزندان خود به آنجا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سال گذشته متخصصان گفتاردرمان و کاردرمان برای حضور در این پایگاه‌ها استخدام شدند. افزود: هنوز ۳۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی برای سنجش سلامت مراجعه نکرده‌اند، ۱۵ شهریور آخرین فرصت برای این کار است و اگر انجام ندهند امکان ثبت‌نام در پایه اول دبستان وجود ندارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اگر در پایگاه‌های سنجش سلامت، دانش‌آموز دارای اختلال تشخیص داده شود برای استفاده از خدمات توانبخشی رایگان معرفی می‌شود که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه فصل تابستان می‌توان از این خدمات استفاده کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

اکوتوریسم راه حلی پایدار برای حفاظت در مناطق چهارگانه است

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: درتعریف علمی اکوتوریسم بر مفاهیمی همچون سفر مسئولانه،مقصد گردشگری طبیعی،تلاش برای بهبود معیشت جوامع محلی و کاهش برداشت آنها از منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست تاکید شده و این ویژگی‌هاست که اکوتوریسم را از سایر گردشگری‌های مبتنی بر طبیعت و گردشگری انبوه، متمایز و آن را به راه‌حلی پایدار برای حفاظت از مناطق چهارگانه تبدیل می‌کند.

حسن اکبری با اشاره به اهمیت اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده، اظهار داشت: با توجه به تعاریف علمی هدف از اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده، تقویت اقتصاد مردم محلی و بهبود وضع اعتباری بخش حفاظت مناطق چهارگانه است و درآمد حاصل از آن، منجر به حفاظت موثرتر مناطق تحت حفاظت شده که همکاری مردم محلی را در حفاظت از ارزش‌های محیط زیستی این مناطق تضمین می‌کند.

وی افزود: در کشور موضوع بازدید از تفرجگاه های طبیعی به طور غیررسمی در بسیاری از مناطق چهارگانه سازمان رونق داشته و ده‌ها مقاله، پایان نامه، دوره آموزشی، نشست و سخنرانی پیرامون رونق اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده رقم خورده است اما به دلایل مختلف تاکنون منجر به هدایت اکوتوریسم به سمت تحقق اهداف فوق نشده در صورتی که در برنامه مدیریتی ارایه شده برای این مناطق توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت بحث اکوتوریسم تعریف شده و مورد توصیه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

آغاز زمان ثبت اعتراض به آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اعلام نتایج آزمون دبیری در ۲۵ مرداد، گفت: داوطلبان امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ مرداد)فرصت دارند که اعتراض به آزمون دبیری را ثبت کنند.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه پیرو وعده قبلی، نتایج آزمون دبیری پنجشنبه ۲۵ مرداد اعلام شد، گفت: داوطلبان علی رغم اینکه در فرآیند ارزیابی تکمیلی اعلام کرده بودند که اعتراضی نسبت به فرآیند ندارند و فرم را تکمیل کرده بودند، در ستاد آزمون مصوب شد اگر کسی نسبت به فرآیند اعتراض دارد درخواست خود را از طریق سامانه کارا اعلام کند.

وی افزود: اعتراض داوطلبان در هر بخشی بررسی می‌شود و نتایج نیز از طریق سامانه و کاربری مربوطه اعلام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داوطلبان هرچه زودتر ثبت اعتراض کنند، زودتر بررسی پرونده آنها انجام می‌شود. ادامه داد: در ثبت اعتراض به «عدم قبولی در آزمون» به هیچ عنوان درخواست حضوری پذیرفته نمی شود و صرفا با ثبت در سامانه انجام می‌شود این در حالیست که بعد از تاریخ اعلام شده نیز اعتراضی پذیرفته نمی‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

ورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران از اضافه شدن سه داروی جدید از دسته داروهای سلول درمانی به فهرست رسمی دارویی کشور خبر داد.

نازیلا یوسفی افزود: سازمان غذا و دارو با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، سه فرآورده دستروسل، رویین شیت و رویین گرف از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی (ATMPs) را به فهرست رسمی دارویی کشور افزود.

وی تصریح کرد: این داروها، علاوه بر داشتن تاییدیه‌های معتبر بین‌المللی، دارای مزیت درمانی برای نظام سلامت ایران بوده و با قیمتی مناسب به نظام دارویی کشور پیشنهاد می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

نحوه اهدای شیر مادر به بانک شیر

رئیس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به راه‌اندازی بانک شیر در این بیمارستان، نحوه دریافت شیر اهدایی و آزمایش سلامت آن را تشریح کرد.

شمس‌ الله نوری ‌پور با بیان اینکه تاریخچه اهدای شیر به سال ۱۹۱۰ برمی ‌گردد، اظهار کرد: سابقه راه‌ اندازی اولین بانک شیر در اتریش متعلق به بیش از ۱۰۰ سال پیش است.

این فوق تخصص طب نوزادی و پیرامون تولد افزود: ایجاد بانک شیر در کشورهای مختلف سابقه طولانی دارد، کشور ایران در خاورمیانه نیز سابقه درخشانی در این زمینه دارد، به طوری که بیش از ۱۵ بانک شیر در کشور فعالند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

گرما سکته‌های قلبی را افزایش می‌دهد/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

رئیس انجمن آتروسکلروز ایران با اشاره به اینکه بیماری‌های قلب و عروق اولین علت مرگ و میر در کشور است، گفت: تغییرات اقلیمی به خصوص گرما منجر به افزایش سکته‌های قلبی، مغزی و فشارخون بالا می‌شود.

مسعود قاسمی در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: گرما ابتلا به سکته های قلبی را افزایش داده و باعث بالا رفتن انعقاد خون می شود.

وی اظهار داشت: اشعه ماورای بنفش، مصرف سیگار و آلودگی هوا ابتلا به انواع سرطانها را افزایش می دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

ضرورت حمایت از پزشکان عمومی و بکارگیری آنها در مناطق محروم کشور

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: لازم است پزشکان عمومی مورد توجه ویژه و پشتیبانی سیاست‌گذاران حوزه سلامت قرار گیرند تا بتوانیم هموطنان را در دوردست‌ترین نقاط کشور تحت خدمات بهداشتی و درمانی مناسب قرار دهیم.

احمد ولی پور، افزود: ۱۰۰ هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد و آنها در خط مقدم مواجهه با بیماران قرار دارند و خدمات بهداشتی و پیشگیری و درمانی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی اظهارداشت: انجمن پزشکان عمومی ایران، همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی را با دعوت از اساتید رشته‌های مختلف تخصصی به عنوان مدرس و با حضور هزار نفر از پزشکان عمومی سراسر کشور برگزار می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

مشارکت ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در پویش «مرهم زائر»

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از مشارکت نقدی ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی هموطنان ایرانی در سومین پویش «مرهم زائر» با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی امسال خبر داد.

وحید سلیمی اظهار داشت: سومین پویش ملی «مرهم زائر» با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی و دیگر طرح‌های سلامت محور و بشردوستانه جمعیت هلال احمر، از محل مشارکت های مردمی، خیرین و حامیان، از ابتدای ماه محرم امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همکاری آحاد مردم و خیرین با پویش مرهم زائر ۳ از طریق مشارکت های نقدی و غیر نقدی است و در همین راستا، از ابتدای پویش تاکنون هموطنان نوع دوست ایرانی ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این پویش کمک‌ نقدی کرده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

پذیرش قوانین داخلی؛ پیش نیاز فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور

رئیس پلیس فتا فراجا درباره رفع فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی گفت: این اقدام در حوزه حاکمیت و کلان کشور تصمیم‌گیری می‌شود اما مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی پلتفرم‌های خارجی در همه کشورهای دنیا یک پیش نیاز اصلی برای فعالیت آنها است.

سردار وحید مجید در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به اینکه رفع فیلترینگ نیازمند چه پیش‌نیازهایی در جلوگیری از ناامنی است، افزود: فعالیت پلتفرم‌های خارجی در همه کشورها به خصوص کشورهای توسعه‌یافته مبتنی بر پذیرش قوانین داخلی و حاکم کشور مقصد است.

وی با بیان اینکه موضوع رفع فیلتر خارج از وظایف پلیس است و پلیس نظری به جز قانون در این باره ندارد، ادامه داد: طبیعتاً فیلتر برخی از پلتفرم‌ها ناشی از مسئولیت‌ناپذیری و عدم تبعیت از قوانین و حاکمیت حقوقی جمهوری اسلامی بوده و رفع آن نیز نیازمند تبعیت از قوانین داخلی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

اعزام کاروان‌های جامعه هدف بهزیستی به پیاده‌روی اربعین

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از اعزام گروهی از جامعه هدف سازمان بهزیستی به راهپیمایی اربعین در قالب «سفر به سرزمین امید» خبر داد.

سیدمحمدجواد حسینی درباره فعالیت های این سازمان در اربعین سال جاری گفت: سازمان بهزیستی کشور در راستای توانمندسازی معنوی و حمایت از برنامه های فرهنگی و سفرهای زیارتی جامعه هدف سازمان در اربعین امسال این توفیق را داشت که شرایط و مقدمات زیارت اربعین جمعی از جامعه هدف سارمان را برای سومین سال متوالی در قالب کاروان های سفربه سرزمین امید فراهم کند.

وی افزود: امسال فرزندان دختر و پسر مستقر در مراکز نگهداری، افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی خفیف، نابینایان و ناشنوایان در قالب کاروان های مجزا راهی سفر اربعین شدند. درک راهپیمایی اربعین حسینی، تلفیق اجتماعی و توانمندسازی معنوی از اهداف این سفر بوده است که برای این عزیزان به عنوان زائراولی رقم خورده است. همچنین امسال برای نخستین بار جمعی از نابینایان فعال قرآنی و حفاظ در قالب کاروانی مجزا نیز راهی این سفر معنوی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

۶۰۱ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد

هلال‌احمر اطلاعیه‌ای در تشریح اقدامات و تمهیدات درون مرزی و برون مرزی این جمعیت برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، از ارائه بیش از ۶۰۱ هزار خدمت سلامت و امدادونجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.

در متن اطلاعیه‌ این جمعیت روز سه شنبه آمده است: جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت خواهد داشت.

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۳۰ مرداد، در داخل کشور ۱۴ هزار و ۱۰۳ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۳ هزارم ۸۵۳ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۹ هزارو ۵۶۹ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۶۶۵ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: تا صبح امروز - ۳۰ مرداد - تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از کشور خارج شده و در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند.

سردار سیدتیمور حسینی با ارایه آخرین آمار از تردد زائران اربعین از مرزها اظهار داشت: طبق آخرین آمار تا صبح امروز بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای ۶ گانه ایران و عراق به صورت زمینی در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

به گفته او، طبق گزارشات لحظه‌ای تقریباً ۴۰ درصد از زائرانی که برای شرکت در مراسم اربعین از کشور خارج شدند، به ایران بازگشتند و باقی همچنان در کشور عراق حضور دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه نسبت ورودی و خروجی زائران در ۲۴ ساغت اخیر برابر بوده است، افزود: این مسئله نشان می دهد که رفته رفته باید تمرکز و توانایی خود را بر مسیر بازگشت زائران قرار دهیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

۱۵ دستگاه در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نقش دارند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ۱۵ ماده، ۱۴ تبصره، ۱۴ آیین‌نامه و ۲۹ تفسیر و ظرافت‌های بسیاری دارد و حدود ۱۵ دستگاه و وزارتخانه باید در اجرای این قانون به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کمک کنند.

حسن بابایی در همایش تخصصی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی سازمان ثبت اسناد برگزار شد، اظهار داشت: این قانون از دو ماه قبل (در تیرماه) لازم الاجرا شد و اهتمام معاون اول قوه قضاییه در راهبری اجرای قانون موجب شده است که اکنون این قانون در مرحله اجرا باشد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقد بودند تا آیین‌نامه‌ها نهایی نشود و به تصویب رئیس قوه قضاییه و هیات دولت نرسد زمینه اجرای قانون فراهم نخواهد شد اما با تدبیر اتخاد شده امروز شاهد اجرای قانون هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

تغییر اقلیم، ملکه خونخوار را با تب استخوان‌شکن به جان انسان انداخت

پشه آئدس سالهاست که در مناطق گرمسیری دنیا وجود داشته و انواع بیماری‌ها را منتقل می‌کرد اما چند سال پیش حضور آن در ایران هم گزارش شد اما بیماری را انتقال نمی‌داد تا اینکه چند وقت پیش مشخص شد بیماری تب دنگی در کشور شایع شده، به اعتقاد کارشناسان علت این حضور تاثیرات تغییر اقلیم است که هوای زمین را به سمت گرمتر شدن سوق می‌دهد.

زمانی که در خواب ناز هستی وزوز پشه بدترین اتفاقی است که می تواند برایت بیفتد و خواب شیرینت را زهر کند، همین حیوان با آن جثه کوچک که گاها به سختی دیده می شود، خونخوار خطرناکی است که می تواند انسان را به کام مرگ بکشاند. نمونه بارز آن بیماری مالاریاست که از نیش پشه آلوده به همین نام به انسان منتقل می شود، آمارها نشان می دهد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا می‌شوند و از این تعداد ۴۴۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

این بیماری در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری رایج است، مسئولان بهداشت جهانی، در حال تلاش هستند تا میزان بروز مالاریا را با توزیع پشه بند کاهش دهند تا حداقل افراد در زمان خواب از نیش این پشه در امان بمانند، دانشمندان در سراسر جهان در حال تلاش برای تولید واکسن مالاریا هستند تا از وقوع این بیماری جلوگیری کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

پرونده ترور شهید هنیه در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌شود/احضار ۷۰ نفر در پرونده چای دبش

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نافی پیگیری‌های حقوقی نیست، گ فت: بلافاصله پرونده‌ای در داخل در رابطه با این حادثه تشکیل شده و ابعاد خارجی آن نیز در حال پیگیری است.

اصغر جهانگیر در نهمین نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اکنون در یمن و لبنان مسلمانان مانند اصحاب امام حسین علیه السلام در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: سر و راز ماندگاری قیام و نهضت حسینی آن است که با گذشت زمان نه تنها از تازگی این قیام کاسته نمی‌شود بلکه هر لحظه موجب بیداری دل‌های جدیدی در عالم می‌شود و عشق به حسین عشق به همه خوبی ها است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: عاشقان اباعبدالله الحسین در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهند که اگر مولای ما تنها ماند اما این نهضت ادامه دارد و نهضت فریاد مظلومان بر سر استکبار همیشگی است و موجبات زوال مستکبرین را فراهم خواهد کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

تشکیل ستاد ویژه شبانه‌روزی اربعین در راستای پیشگیری از جرائم سایبری

رئیس پلیس فتا فراجا از تشکیل ستاد ویژه اربعین حسین (ع) به صورت شبانه روزی در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه و سایر پایانه های مرزی بین المللی جهت "آگاه سازی از جرائم و تهدایدات سایبری و ارائه مشاوره های فنی" به زائران خبر داد.

سردار وحید مجید در این باره بیان داشت: پلیس فتا فراجا به منظور ارتقاء تعامل و هم افزایی با سایر دستگاه ها و نهادهای دخیل در ماموریت تامین نظم و امنیت مراسم اربعین حسینی اقدام به تشکیل ستاد ویژه اربعین در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه و سایر پایانه های مرزی بین المللی که زائران قصد تشرف به کربلای معلی دارند، به صورت شبانه روزی کرده است.

وی هدف از حضور کارشناسان این پلیس در بین زائران اباعبدالله الحسین (ع) را ارائه مشاوره‌های فنی به زائران، شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری که در پوشش زائر یا دستفروش فعالیت می‌کنند و آگاه‌سازی زائران در مورد تهدیدات سایبری عنوان کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

کوتاهی در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات خیانت به مردم است

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: در این قانون حقوق جدیدی برای مردم به وجود آمده که اگر آن را به‌ درستی ادا نکنیم، در حق مردمی که صاحب حق هستند؛ خیانت کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در همایش تخصصی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی سازمان ثبت اسناد برگزار شد، درباره حق و حقوق مردم و تکلیف مسئولان در قبال ادای این حقوق اظهار داشت: مفهوم حقوق یک امر ثابت در طول اعصار است و در هر شرایط و زمانی، مفهوم و معنای حق ثابت است اما مصادیق آن متغیر است.

وی ادامه داد: دادخواهی و نوع قضاوت در دوران امروز متفاوت از گذشته است؛ برای نمونه اینکه در برخی دادگاه‌ها هیات منصفه باشد این حق است و چون حق پدید آمده، مکلف با اجرای آن هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ورود ۳ داروی سلول درمانی به فهرست دارویی/اولین عمل کاشت باتری بدون سیم در قلب

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha