تامین اعتبار طرح های نیمه تمام با مشارکت بیش از ۲۵ هزار مودی مالیاتی در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: ۲۵ هزار و ۷۲۳ نفر از مؤدیان مالیاتی استان با نشان‌دار کردن مالیات‌های ابرازی خود، از بین ۷۳ طرح و پروژه در حال اجرا در استان، در تأمین اعتبار کامل ۶۸ طرح مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، عیسی اورج زاده روز سه شنبه با اعلام این خبر با بیان اینکه تاکنون تعداد ۱۴۷ هزار و ۸۱۲ مؤدی در قالب فرم «تبصره ماده ۱۰۰» نسبت به توافق مالیاتی اقدام کرده اند، افزود: برای تامین اعتبار ۷۳ پروژه ملی در استان، حدود پنج هزار و ۶۲۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار نیاز بود که با توافق مالیاتی صورت گرفته، حدود پنج هزار و ۳۴۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال معادل ۹۵.۰۸ درصد تامین اعتبار شده و تنها حدود ۲۷۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال معادل ۴.۹۲ درصد اعتبار لازم باقی مانده است.

وی افزود: بیش‌ترین اقبال مؤدیان مالیاتی استان به تخصیص مالیات‌های ابرازی در راستای پروژه های آموزش و پرورش با مشارکت هفت هزار و ۱۱۶ مودی و اعتبار یکهزار و ۵۲۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بود که ۱۰۰ درصد آن تامین اعتبار شده است.

اورج زاده گفت: علاوه بر آن پروژه های صنعت و معدن (توسعه شهرک های صنعتی و کمک به صنایع)، فرهنگ و هنر و گردشگری، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، اداره امور عمومی (احداث، بهسازی مراکز اداری و دولتی و ...) و ورزش و تفریحات نیز ۱۰۰ درصد تامین اعتبار شده‌اند.

وی افزود: پروژه های آموزش عالی با مشارکت سه هزار و ۹۴۸ مودی و اعتبار یکهزار و ۵۲ میلیارد و ۳۹۰ میلون ریال بود که ۹۲.۳۳ درصد آن تامین اعتبار شده است و پروژه های حمل و نقل (احداث راه، رفع نقاط حادثه خیز و ...) با مشارکت چهار هزار و ۴۶۵ مودی و اعتبار هزار و ۴۰ میلیارد ریال بود که ۹۱.۶۳ درصد آن تامین اعتبار شده است.

اورج زاده افزود: پروژه های منابع آب (آبرسانی، کشاورزی و محیط زیست، آب و فاضلاب و ...) با مشارکت ۲ هزار و ۷۱۹ مودی و اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال بود که ۹۳.۷۲ درصد آن تامین اعتبار شده است و پروژه های حفظ نظم و امنیت عمومی با مشارکت یک هزار و ۲۸۳ مودی و اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال بود که ۸۲.۸۶ درصد آن تامین اعتبار شده است.


وی خاطر نشان کرد: طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها در راستای مردمی کردن اقتصاد چهارم مردادماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی رونمایی شد و بنا بر اعلام سیاستگذاران و مسئولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات طرح مزبور برای مودیان انگیزه بخش بوده و باعث می شود آن‌ها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه های «ملی» و «استانی» نقش آفرینی کنند.

اورج زاده گفت: مودیان در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین کردند و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و سایر انجام دادند.

وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده بودند و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع بود که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی ادامه داد: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه و بودجه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha