۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85573982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلا فروشی های غیر مجاز در حمیدیه پلمب شدند

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85573982
طلا فروشی های غیر مجاز در حمیدیه پلمب شدند

اهواز- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: سه واحد صنفی طلا فروشی در شهرستان حمیدیه به دلیل نداشتن مجوز فعالیت پلمب شدند.

بهرام جباری سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طلا از جمله کالاهایی است که امکان تقلب و تخلف در آن بسیار وجود دارد به همین دلیل باید واحدهای صنفی عرضه کننده این کالا به صورت قانونی و با مجوز فعالیت کنند تا در صورت تخلف امکان برخورد قانونی با آن‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: گشت مشترکی با حضور بازرسان اداره کل صمت، اتحادیه طلافروشان و دایره اماکن استان در شهرستان حمیدیه از واحدهای صنفی فروش طلا برای بررسی وضعیت فعالیت آن‌ها انجام شد و این بازرسی در تمام استان تداوم خواهد داشت.

جباری افزود: خوشبختانه اتحادیه‌ها با اداره کل صمت استان برای شناسایی واحدهای صنفی متخلف و بدون مجوز همکاری خوبی دارند و در گشت‌های مشترک بازرسی حضور فعال دارند.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیر کل استاندارد خوزستان بیان کرد؛ میزان طلایی که در هر محصول تولیدی توسط این واحدها استفاده می شود باید مطابق با استاندارد و دارای کد باشد.

داوودی با اشاره به راهکاری شناسایی طلای واقعی از تقلبی افزود: همه مصنوعات طلایی که ساخته می‌شوند دارای کد هستند که بر اساس آن می توان عیار و استاندارد طلا را سنجش کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha