حمایت‌ بیمه‌ای مراجعه زوج‌های نابارور مشهدی برای درمان را چهار برابر کرد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز درمان ناباروری «میلاد» دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هزینه‌های بالای درمان یکی از دغدغه‌های زوجین نابارور بوده است، گفت: مراجعه زوجین دچار نازایی به این مرکز با حمایت‌های دارویی و درمانی بیمه‌ها در سال‌های اخیر، رشد نزدیک به چهار برابری داشته است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر نیره خادم روز سه‌شنبه افزود: مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد جزء اولین مراکز فعال دولتی کشور در این حوزه تخصصی است که در این مرکز تمامی خدمات حوزه ناباوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و با حمایت بیمه‌ها، کمک بزرگی به زوجین نابارور در راستای تامین هزینه‌های دارویی و درمانی آنان شده و این امر میزان مراجعه زوجین ناباور به مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد را افزایش داده است.

رییس مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدام‌های صورت گرفته در حوزه درمان ناباروری در این مرکز قابل قبول بوده و با مراکز مجهز و شاخص ایران و جهان برابری می‌کند، درصد موفقیت مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد در زمینه (آی.وی.اف) و رفع مشکل ناباروری بالا بوده و عملکرد قابل قبول و رضایت‌بخشی دارد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که توسط برخی از زوجین دنبال می‌شود بحث تعیین جنسیت فرزندانشان است، کاری که گرچه در مرکز درمان ناباروری میلاد انجام می‌شود، اما چنین اقدامی از نظر بنده به عنوان متخصص زنان و زایمان صحیح نیست و بهتر است از سوی زوجین انجام نشود.

وی بارداری و زایمان موفق و تولد نوزاد سالم را مهم تر از هرچیز دیگری دانست و ادامه داد: موضوع تعیین جنسیت فرزند را در باروری نخست و نیز در باروری‌های بعدی توصیه نمی‌کنیم و می‌گوییم، بگذارید آنچه که خواست خدا است رقم بخورد.

مرکز درمان ناباروری میلاد واقع در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و نخستین نوزاد متولد شده با درمان های حاصله در سال ۱۳۷۶ به دنیا آمد.

میلاد تنها مرکز درمان ناباروی دولتی و باسابقه‌ترین مرکز تخصصی این حوزه در شمال شرق کشور است، روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر از مشهد و شهرهای استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور در این مرکز پذیرش می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha