۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۳:۰۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85574327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه : سامانه پدافند هوایی یک موشک اوکراین را منهدم کرد

تهران - ایرنا- واسیلی گولوبف فرماندار منطقه روستوف گفت که سامانه‌ پدافند هوایی حدود ساعت یک بامداد چهارشنبه یک موشک اوکراینی را در غرب منطقه منهدم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزار یروسی تاس ، گولوبف در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که مقابله با این موشک و انفجار آن تلفات یا تخریبی در پی نداشت.

از سوی دیگر رسانه ها روز سه شنبه به نقل از مقامات اوکراینی گزارش دادند که روسیه در یک حمله موشکی و پهپادی شبانه، زیرساخت‌های انرژی در شمال اوکراین را مورد هدف قرار داد که باعث آتش‌سوزی عظیمی در غرب این کشور شد.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین ادعا کرد: نیروهای اوکراینی سه موشک بالستیک و ۲۵ فروند از ۲۶ پهپاد پرتاب شده در حمله به ۹ منطقه در سراسر کشور را سرنگون کردند.

مقامات منطقه‌ای شهر «سومی» اوکراین اعلام کردند که در حملات هوایی، یک تاسیسات انرژی مورد اصابت قرار گرفت و باعث خاموشی ۷۲ منطقه شد.

بر اساس گزارش رویترز، تاسیسات انرژی اوکراین در ۶ ماه گذشته تقریبا هر روز تحت بمباران روسیه قرار گرفته‌اند.

این در حالیست که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه هدف حمله گسترده قرار دادند.

طبق ادعای کی‌یف، این تهاجم تاکنون یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع را در بر گرفته است، در حالی که روسیه می‌گوید که حمله اوکراین را مهار کرده است.

بر اساس این گزارش، اوکراین در پاسخ به درخواست‌ متحدانش، اهداف حمله خود را مطرح و اعلام کرده است که به دنبال «اشغال» خاک روسیه نیست، بلکه به دنبال افزایش فشار بر مسکو پیش از انجام هرگونه مذاکرات میان ۲ کشور در آینده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه گفته بود که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha