۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۶:۰۸
کد خبر: 85574351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل شیلات بوشهر: ۱۴ قایق مجوز صید ساردین دریافت کردند

بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: استفاده از روش صید پرساین تنها برای ۱۴ قایق صیادی در جنوب استان برای صید ساردین ماهیان مجاز است.

عقیل امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مجوز این ۱۴ قایق در بازه زمانی که توسط پژوهشکده میگوی کشور تعیین شده صادر و هیچ شناور دیگری اجازه استفاده از این روش را ندارد.

وی با اشاره به معایب روش صید پرساین افزود: صیادان واقعی از این روش صید که باعث کاهش شدید ذخایر می شوند آگاه و خواستار برخورد شدید با این روش هستند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اعلام محدود بودن ذخایر دریایی گفت: ما و همه صیادان وظیفه داریم از این ذخایر به خوبی مراقبت تا بصورت پایدار از آن بهره مند شویم.

امینی مطالبات صیادان در زمینه برخورد با صید غیرمجاز را به حق عنوان کرد و گفت : شیلات پیگیر مقابله با این روش صید است و در همین راستا با هماهنگی با نیروی دریایی سپاه در اواخر هفته گذشته پنج فروند قایق به دلیل تخلف استفاده از روش صید پرساین توقیف کرد.

وی عنوان کرد: با همکاری دستگاه قضا، نیروهای دریابانی و سپاه و با همکاری صیادان منطقه برای مقابله با هرگونه صید غیرمجاز به خصوص استفاده ممنوعه از روش صید پرساین و ترال در منطقه گام برداریم.

ماهی ساردین به صورت تجاری برای استفاده های مختلفی از جمله تولید روغن، تهیه کنسرو، تهیه فرآورده های خمیری مانند سوریمی، فرآورده های تخمیری مانند سس ماهی، سوشی، ماهی دودی و پودر ماهی صید می شود.

هدف استفاده از این ماهیان برای مصرف انسان است اما پودر ماهی به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

صیادان در روش صید محاصره ای با استفاده از تور به شکل مستطیل و مانور دایره ای شکل شناورهای پرساینر (PURSE SEINER) ساردین ماهیان را که از گونه آبزیان سطح زی است و در سطح آب دریا مشغول مهاجرت هستند، محاصره و صید می کنند.

کاهش فشار بروی ذخایر آبزیان در معرض خطر انقراض، اشتغالزایی و تقویت سایر منابع آبزیان از مزایای صید به روش پرساین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha