تردد بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان

آبادان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: یک میلیون و ۴۵۸ هزارو ۸۸۷ زائر از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته از پایانه های مرزی استان تردد داشتند.

محمد جولانژاد سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی چذابه از تاریخ ۱۶ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در مدت یاد شده ۸۷ هزارو ۵۵۷ نفر از پایانه مرزی چذابه ورود کرده و ۲۰۹ هزارو ۵۱۶ نفر ایرانی از این پایانه خارج شدند.

وی با اشاره به تردد ۳۳۹ هزارو ۲۷۶ نفر از پایانه مرزی چذابه ادامه داد: دراین مدت ورود پنج هزارو ۱۶۰ نفر و خروج ۳۷ هزارو ۴۳ نفر خارجی از این پایانه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی شلمچه دراین مدت گفت: ۳۳۷ هزارو ۶۵۸ نفر از مرز شلمچه ورود کرده و ۶۸۹ هزارو ۳ نفر ایرانی از طریق این مرز خارج شدند.

جولانژاد خاطر نشان با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۱۱۹ هزارو ۶۱۱ نفر از مرز شلمچه تردد کردند گفت: در این مدت ورود ۲۱ هزارو ۵۴۲ نفر و خروج ۷۱ هزارو ۴۰۸ نفر خارجی از این پایانه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ثبت تردد زائران اربعین حسینی در روز ۲۰ مرداد اظهار کرد: تردد یک میلیون و ۱۱۹ هزارو ۶۱۱ نفر از ۲ پایانه مرزی خوزستان ثبت شده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون تردد ۴۸۹ هزارو ۷۹۰ زائر اربعین حسینی از ۲ پایانه مرزی استان خوزستان ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha