مسابقه طراحی تمبر بین‌المللی با موضوع «ارتباط و گفتگو در خدمت صلح»  

تهران- ایرنا- اتحادیه پستی جهانی UPU از هنرمندان و طراحان در کشورهای عضو که ایران نیز یکی از آنهاست، خواسته در مسابقه طراحی کوپن رپنس‌های بین‌المللی تمبر بین‌المللی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا از شرکت ملی پست، «مهدی مقصودی» مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست با اعلام این خبر، افزود: کوپن رپنس (IRC) یک نوع تمبر بین‌المللی است که در هریک از کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی، صرف‌نظر از اینکه مقصد مرسوله چه کشوری است، معادل حداقل پیش پرداخت ارسال یک پست‌نامه محسوب می‌شود.

به گفته وی، طرح کوپن رپنس‌های بین‌المللی هر چهار سال یکبار تغییر کرده و توسط اتحادیه پستی جهانی منتشر شده و برای فروش در اختیار ادارات پست قرار می‌گیرد.

مقصودی با اشاره به اینکه موضوع این دوره از رقابت‌ «ارتباط و گفتگو در خدمت صلح» تعیین شده، افزود: «از آنجابیکه هر کشور مجاز به ارسال یک طرح برگزیده است، شرکت ملی پست نیز آماده دریافت طرح‌ها و تصاویر ارسالی هنرمندان و طراحان است تا پس از داوری و انتخاب طرح برتر ایران، آن را به مقر اتحادیه در برن-سوئیس ارسال کند.

وی تصریح کرد: «شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۳ به نشانی خیابان مفتح شمالی، نبش کوچه دوست محمدی، ساختمان پست مفتح، طبقه دوم، اداره کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی، کدپستی ۹۷۵۸۱۴-۱۵۸۷ ارسال کنند. به اثر برگزیده هدیه‌ای نیز به رسم یادبود اعطا خواهد شد.

به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، اتحادیه پستی جهانی در طول برگزاری کنگره سال ۲۰۲۵ که در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، طرح برتر بین‌المللی را رونمایی و برنده نهایی را اعلام خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha