ضرورت حمایت از سیاست‌های احیای صحیح برنامه پزشک خانواده 

تهران - ایرنا - نائب رئیس و مسئول کمیته آموزش و پژوهش انجمن پزشکان عمومی ایران بر ضرورت حمایت از سیاست‌های احیای صحیح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در دولت چهاردهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد دوزنده نرگسی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش تازه های بالینی و مراقبت های اولیه در طب عمومی که در مرکز همایشهای رازی برگزارشد، افزود: به علت اجرا نشدن صحیح برنامه‌های موجود برای توسعه نظام سلامت در سال‌های گذشته خسارت بزرگی به کشور وارد شده و کم توجهی به طب عمومی، ابلاغ نکردن مصوبات کمیسیون تعیین حدود و صلاحیت حرفه‌ای و چالش‌های ایجاد شده برای بیش از ۱۰ هزار پزشک شاغل در حوزه درمان اعتیاد را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: تبعیض و فشار وارد شده به پزشکان عمومی جوان در دوره طرح نیروی انسانی موجی از نا امیدی را به بدنه جامعه پزشکان عمومی کشور وارد کرده است.

دوزنده با بیان اینکه به دلیل سیاست‌های اشتباه، شاهد افزایش مشکلاتی چون مهاجرت کادر درمان هستیم، افزود: انجمن علمی پزشکان عمومی ایران به عنوان نماینده این گروه جامعه پزشکی با تمام توان در تلاش است که این شرایط را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ریاست مهمترین رکن اجرایی کشور در اختیار پزشکی آگاه و دلسوز قرار گرفته و به احیای طب عمومی باور دارد، امیدواریم با انتخاب وزیری کارآمد چرخه سوءمدیریت در نظام سلامت متوقف شود.

به گفته وی، انجمن پزشکان عمومی کشور خود را متعهد می داند با تمام توان از سیاست های اصولی دولت خدمتگزار در راستای ارتقای طب عمومی، و احیای صحیح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع حمایت کرده و در حد توان نیز مشارکت موثری داشته باشد.

دوزنده اظهار داشت: با ارتقای دانش و توانمندسازی جامعه پزشکان عمومی کشور بتوانیم نقش پر رنگ تری در جامعه ایفا و باری از مشکلات نظام سلامت را برداریم.

همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، از امروز تا دوم شهریور در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار است. گروه هدف تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی را، پزشکان عمومی سراسر کشور شامل می‌شوند که ۱۵ امتیاز بازآموزی برای همکاران در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha