۱۰۰ چهره برتر قرآنی کشور در موکب‌های اربعینی عراق برنامه اجرا می‌کنند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای نخستین بار در اربعین امسال در عراق ۱۰۰ چهره برتر قرآنی کشورمان در موکب‌های این سازمان برای زائران اربعین حسینی کشورهای مختلف دنیا اجرای برنامه دارند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا با بیان اینکه در اربعین امسال سازمان اوقاف متنوع تر از سالهای گذشته ظاهر شده و علاوه بر ارائه خدمات مختلف توسط مواکب این سازمان اجرای برنامه می کند، اظهار داشت: ۱۰۰ چهره برتر قرآنی کشور در سطح بین الملل در زمینه های مختلف قرآنی برای زائران اربعین حسینی ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات رزمایش و مقدمه‌ای‌ برای نشان دادن آمادگی در لحظه تاریخی ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است، گفت: تمامی تیم‌های رسانه‌ای نیز در اقصی نقاط ایران و کشور عراق برای مستندسازی و ثبت این تصاویر و لحظات زیبا اعزام شدند؛ هرچند آن عشق و علاقه ای که در بین زائران حسینی و خادمان دستگاه امام حسین (ع) وجود دارد را با هیچ زبانی نمی توان توصیف کرد.

عادل ادامه داد: هم اکنون در بیش از ۳۵۰ نقطه داخل و کشور عراق مواکب این سازمان به خصوص نقاط مرزی و در شهرهای مقدس کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و طریق مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید فضای استراحت زائران حسینی فراهم و پذیرایی لازم از آنها انجام شود، ادامه داد: سازمان اوقاف در بین مردم به نهاد حسینی هم شناخته می‌شود؛ امیدوارم در کنار دیگر همکاران خدمتگزار خوبی برای اهل بیت (ع) و فرزندان آنها یعنی همین امامزادگان باشیم.

۱۰۰ چهره برتر قرآنی کشور در موکب‌های اربعینی عراق برنامه اجرا می‌کنند

عادل با اشاره به اینکه باید برای جریان باشکوه اربعین ملزومات را فراهم کرد، گفت: وقتی همه افراد مومن و شیعه به زیارت امام حسین (ع) بیایند، باید زمینه پذیرایی از آنها فراهم شود؛ طی سال‌های گذشته شاهد جمعیت ۲۰ میلیونی برای زیارت اربعین هستیم که در این بین پنج میلیون زائر حسینی از ایران است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: با توجه به استقبال میلیونی از سراسر جهان باید زیرساخت‌های لازم برای ایاب و ذهاب، استراحت و اسکان، پذیرایی، آب آشامیدنی، برنامه‌های عبادی و معنوی یا نماز جماعت این زائران حسینی بیش از این باید فراهم شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مواکب این سازمان خدمات را به صورت ویژه به زائران حسینی ارائه می‌دهند، بیان کرد: به عنوان نمونه موکب اداره‌کل اوقاف استان فارس در کشور عراق خدمات بسیاری دارد؛ این موکب تنوع کاری بالایی دارد که اسکان، پذیرایی از زائران، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت و همچنین توزیع اقلام فرهنگی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داروهای مورد نیاز مواکب درمانی اوقاف تأمین شده خبر داد: برپایی موکب درمانی با کیفیتی همچون یک کلینیک تخصصی و با حضور کادر گسترده و متبحر درمانی از مجموعه بهداشت و درمان استان فارس و شهرستان مرودشت نیز از دیگر اقدامات انجام شده از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان است؛ پزشکان و پرستاران زحمتکش خالصانه در این موکب حاضر و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

عادل تاکیدکرد: نسبت به سال قبل تجهیزات مواکب تکمیل‌تر و برنامه‌های فرهنگی گسترده‌تری اجرا شده، بهترین تجهیزات و امکانات را در مواکب اوقاف فراهم کردیم؛ یک کار جدی از نظر لجستیکی انجام و دستگاه‌های اتوماتیک تولید نان، غذاساز، یخ ساز و دیگر تجهیزات به تدریج فراهم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: امسال کمیته فرهنگی و تبلیغ ستاد اربعین این سازمان یک برنامه‌ریزی جدی برای حضور چهره‌های مطرح در منبر و مدیحه‌سرایی کشور انجام شده است؛ این افراد شاخص در همه مواکب برای زائران برنامه اجرا می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha