مسیر موفقیت «بازگشت فلامینگوها» از جشنواره تلویزیونی مستند آغاز شد

تهران- ایرنا- کارگردان مستند «بازگشت فلامینگوها» گفت: جشنواره تلویزیونی مستند به دلیل پخش فیلم‌ها در رسانه ملی با مخاطبان میلیونی، فرصت خوبی برای دیده شدن و رقابت سالم فیلم‌های مستند است. «بازگشت فلامینگوها» در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند ۳ جایزه دریافت کرد و بعد از این رویداد، فیلم من به چند جشنواره دیگر نیز راه یافت.

محمد جواد آرمان مهر کارگردان مستند «بازگشت فلامینگوها» است که در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور داشت و موفق به کسب سه دیپلم افتخار در بخش‌های پژوهش، کارگردانی و تهیه‌کنندگی شد. او امسال نیز با مستند جدیدش که «فاصله ۲۸۰» نام دارد، متقاضی حضور در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند شده و در صورت انتخاب این اثر در جشنواره حضور خواهد داشت.

آرمان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا، درباره تجربه حضور در این رویداد تلویزیونی گفت: جشنواره تلویزیونی مستند یکی از بهترین فرصت‌ها برای مستندسازان به منظور دیده‌شدن آثارشان در سطحی گسترده است. به نظرم، مستند، هنوز آن طور که باید در جامعه ما جا نیفتاده و بدون شک یکی از اقدامات اساسی برای گسترش آن در سطح جامعه نمایش آن برای مخاطبان متعدد است. از این نظر، جشنواره تلویزیونی مستند به دلیل پخش فیلم‌ها در رسانه ملی با مخاطبان میلیونی، فرصت خوبی برای دیده شدن و رقابت سالم فیلم‌های مستند است و به فیلمسازان جوان کمک می‌کند تا در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ با مستند «بازگشت فلامینگوها» در جشنواره تلویزیونی مستند حضور داشتم و فکر می‌کردم این رویداد همانند برخی جشنواره‌های دیگر که عمر کوتاهی دارند و دیگر شاهد برگزاری‌شان نیستیم، ادامه پیدا نکند؛ چرا که تجربه نشان داده با تغییر مدیران، برگزاری جشنواره‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شود، اما اکنون با برگزاری هشتمین دوره از این رویداد و پخش آثار از تلویزیون و شبکه مستند، اعتبار خوبی به مستندسازان اضافه می‌شود. امیدوارم این جشنواره تبدیل به یکی از وظایف روتین شبکه مستند بشود.

مسیر موفقیت «بازگشت فلامینگوها» از جشنواره تلویزیونی مستند آغاز شد
پشت صحنه مستند «فاصله ۲۸۰»

این کارگردان که در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند، با مستند «بازگشت فلامینگوها»، ۳ جایزه دریافت کرد، گفت: بعد از این رویداد، فیلمم به چند جشنواره دیگر نیز راه یافت و در جشنواره تخصصی «پاک کن» موفق به کسب مقام دوم کارگردانی در بخش مستند شد. همچنین در شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان نیز دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را گرفت؛ علاوه بر اینها، بازگشت فلامینگوها توانست مجوز اکران در بخش هنر و تجربه را دریافت کند و به همین واسطه در سایت هاشور نیز اکران آنلاین و دیده شد. به نظرم مقدمه موفقیت‌های این فیلم و به چشم آمدن آن، حضور در جشنواره تلویزیونی مستند و اکران گسترده‌اش بود.

جشنواره تلویزیونی مستند به دلیل پخش فیلم‌ها در رسانه ملی با مخاطبان میلیونی، فرصت خوبی برای دیده شدن و رقابت سالم فیلم‌های مستند است

وی درباره حضور این مستند در جشنواره‌های خارجی نیز گفت: در چند جشنواره خارجی ثبت‌نام کرده‌ایم و منتظریم نتایج آنها معلوم شود. البته بازگشت فلامینگوها به تازگی در جشنواره «با انرژی» رتبه اول را کسب کرد.

آرمان مهر درباره مستند جدیدش که متقاضی حضور در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند شده، گفت: مستند «فاصله ۲۸۰» روایت اتفاقاتی است که در حوضه آبریز دریاچه بختگان رخ داده است. این دریاچه از اقلیم فارس تا نیریز را شامل می‌شود و در این مستند بخش مهمی از اتفاقات اجتماعی و رویدادهای این حوضه آبریز را به تصویر کشیده‌ایم.

وی درباره انتخاب اسم این مستند گفت: در این مستند، ۲ منطقه بالادست و پایین دست را نشان می‌دهیم که در فاصله ۲۸۰ کیلومتری هم قرار دارند؛ یکی از این مناطق در اقلیم خشک و بیابانی و دیگری در اقلیم خوش آب و هوا و سرسبز واقع شده است.

او خاطرنشان کرد: این مستند حدودا ۵۰ دقیقه‌ای، از سال ۱۳۹۵ کلید خورد و امسال به پایان رسید؛ من به همراه سیدحسین آزادی کارگردان مشترک این فیلم هستیم.

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند به دبیری حسین زارع زاده و در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، عکس و مستندنگاری برگزار می‌شود و مهلت شرکت در آن تا هشتم شهریور ماه تمدید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha