نمایندگان مشکلات  خراسان‌شمالی را با رییس جمهوری در میان گذاشتند

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) مهم ترین مشکلات استان در بخش های مختلف عمرانی، راه ها، کشاورزی، دامپروری و اقتصادی را با رییس جمهور در میان گذاشتند.

محمدمهدی شهریاری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار نمایندگان خراسان شمالی با رییس جمهوری اظهار کرد: تکمیل طرح راهسازی محور بجنورد- جنگل گلستان، جاده میامی به جاجرم و سنخواست، مشکلات مربوط به بخش آب، دامپروری و کشاورزی، بهداشت و آموزش استان از مهمترین موضوع های مطرح شده در این دیدار بود.

وی افزود: ایجاد زیرساخت های آب و راه از نیازمندی های اساسی برای توسعه استان خراسان شمالی است و در این زمینه از رییس جمهور خواستار سرعت دادن به ساخت پروژه راهسازی در مسیر بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان و نیز اجرای طرح های آبرسانی شدیم.

شهریاری، ایجاد گذر و بازارچه مرزی «پرسه سو» را از دیگر محورهای دیدار و گفت و گو با رییس جمهوری دانست و گفت: گرچه در این خصوص امروز دیداری با وزیر امور خارجه نیز انجام شد اما همه نمایندگان از عالی ترین مقام اجرایی کشور خواستیم تا این موضوع را در دستور کار مذاکرات سفر رییس جمهور ترکمنستان به تهران قرار دهند.

طرح ایجاد بازارچه مرزی "پرسه سو" در بهمن‌ ماه ۸۳ توسط هیات وزیران مصوب شد که به دلیل عدم فعالیت این بازارچه و عدم تمایل کشور ترکمنستان در راه اندازی بازارچه مذکور در شهریور سال ۹۰ طبق مصوبه هیات‌ وزیران بازارچه پرسه سو از لیست بازارچه‌های مرزی کشور حذف شد و تاکنون این طرح بلاتکلیف مانده بود.

موافقت ایران ایر با پرواز بجنورد به نجف

وی در خصوص پیگیری ها برای برقراری پرواز بجنورد به نجف، بیان کرد: با تلاش‌های مستمر و رایزنی‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی، موافقت شرکت هواپیمایی ایران ایر برای برقراری پرواز از فرودگاه بجنورد به نجف اشرف به دست آمد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: این پرواز قرار است از سوم شهریور ماه ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح از فرودگاه بجنورد با هدف تسهیل سفر زائران اربعین انجام شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: امیدوارم با استقبال مناسب از پرواز مذکور، این اقدام آغازی برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی استان و توجه ایرلاین ها برای خدمات رسانی مناسب به مردم خراسان شمالی باشد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha