۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85575446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین زمین مسکن ملی در کردستان به ۲برابر تعهد رسیده است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: زمین تامین شده نهضت ملی مسکن در استان به حدود ۲برابر تعهد دولت رسیده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه‌شب در جلسه شورای مسکن استان در سنندج اظهارکرد: در حوزه تامین اراضی به حدود ۲برابر تعهد دولت رسیده ایم و در آینده‌ای نزدیک به هدف‌گذاری اولیه و حدود سه برابر تعهد داده شده خواهیم رسید.

وی افزود: موضوع سیاست‌ گروه‌ساخت مسکن ملی که از همان ابتدا در دستور کار ما بود امروز نتایج و بازخورد مثبتی داشته است که باید تداوم یابد تا به هدف نهایی برسیم.

استاندار کردستان در ادامه گفت: در حال حاضر مهمترین اولویت برای ما در مرکز استان موضوع ملک شرکت گاز نایسر است که با پیگیری‌های انجام شده تفاهم خوبی در این زمینه حاصل شده است و از معاونت عمرانی و راه و شهرسازی استان انتظار می رود ظرف هفته آینده به نتیجه برسد تا کار بزرگی در این ناحیه انجام شود.

وی یادآور شد: گزارش بنیاد مسکن در زمینه نهضت ملی مسکن بسیار مطلوب بود و در بحث الحاقات نیز سازمان جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مجموع ۷۱ درصد پروژه مسکن ملی در حال حاضر در استان پیش رفته است که پیش بینی می‌شود تا اواخر شهریور جاری این رقم به ۸۰درصد برسد.

کیومرث حبیبی افزود: یکی از مشکلات موجود در بحث مسکن مهر و مسکن ملی عدم همراهی و تامین زیرساخت‌های خدمات شهری در واحدها است که در دولت جدید قرار است خدمات زیربنایی به موازات کار پیش برود.

تحقق ۵۸درصدی عملکرد مسکن ملی در کردستان

مدیرکل‌راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سهم استان کردستان در بحث مسکن ملی ۳۶ هزارو ۷۸۱ واحد بود که در مجموع ۲۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر در استان ثبت نام کردند.

الیاسی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۲۷هزار و ۱۲۶متقاضی تایید اولیه و ۶۴ هزارو ۱۳متقاضی تایید نهایی شدند، گفت: تاکنون ۱۹هزار و ۸۶۸ واحد تخصیص پروژه شده است و در مجموع ۵۸ درصد از برنامه عملکردی ما در استان محقق شده است.

وی یادآور شد: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می تواند تاثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مسکن ملی در استان را اولویت بندی سایت‌های نهضت ملی جهت اجرای خدمات زیربنایی اعلام کرد و گفت: در این راستا هزار میلیارد ریال برای خدمات حوزه آب و برق واحدهای مسکن ملی اختصاص یافت.

وی جذب قیر رایگان از محل سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن‌ و تعیین تکلیف پروژه ستاد اجرایی فرمان امام را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی اعلام کرد.

الیاسی به برخی از مشکلات موجود در استان اشاره کرد و گفت: رفع معارض اراضی ۱۱۲هکتاری سقز برای ممانعت از توقف عملیات اجرایی، عدم جابجایی خط انتقال آب اراضی ۱۲۲هکتاری و عدم تعیین تکلیف پروژه ۲۷هکتاری دهگلان از جمله این مشکلات است.

وی پرداخت صورت وضعیت سازندگان از محل تسهیلات بانکی از سوی بانک مسکن، عدم تعیین بهره‌بردار سالت ورزشی قروه و اختصاص تسهیلات ملی مسکن به پروژه سپیده بهاران را از دیگر مشکلات موجود اعلام کرد.

۲هزار واحد مسکن روستایی به مرحله اجرا رسیده است

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۸درصد سهم نهضت ملی مسکن روستایی است و از،مجموع پنج هزار و ۱۳۱واحد سهمیه امسال تاکنون سه‌هزار و ۳۰۰ واحد به مرحله عقد قرارداد و ۲هزار و ۱۰۰ واحد به مرحله اجرا رسیده است.

سعید رسولی با بیان اینکه ۶۵درصد تسهیلات سهمیه امسال عقد قرار داد شده است، گفت: در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر در ۲۲شهر هزار و ۹۵ نفر متقاضی واجد شرایط داریم.

وی اضافه کرد: در پنج شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۱۶ نفر واریز وجه داشته‌اند و در ۹ شهر نیز زمین شناسایی شده‌، نقشه‌بردای انجام گرفته و طرح‌های تفکیکی آماده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان با بیان اینکه در پنج شهر زیر ۲۵هزار نفر،جمعیت نیز بدلایل مختلف زمین برای متقاضیان تامین نشده است، افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر حمعیت نیز یکی از سیاست‌های ما گروه ساخت است که در این حوزه جزو ۱۰ استان برتر هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha