غرب خراسان چهار ایستگاه برای کاهش حوادث اربعین برپا کرد

سبزوار - ایرنا - پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی ایام اربعین و دهه آخر صفر در شهرستان «داورزن»، با برپایی چهار ایستگاه صلواتی در غرب خراسان رضوی، حالت عملیاتی به خود گرفت.

رییس دادگستری شهرستان داورزن، در حاشیه برگزاری نشست پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی این ایام که روز پنجشنبه به ابتکار دادگستری با حضور دادستان، معاون فرماندار، فرماندهان انتظامی و سپاه، عضو شورای اسلامی و بخشدار مرکزی داورزن در این اداره برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: این ایستگاه‌ها با امکانات لازم برای استراحت، نمازخانه و نیز سرویس بهداشتی در نخستین نقطه ورودی استان در روستای «کاهک»، ورودی شهر داورزن و نیز روستاهای «صدخرو» و «ریوند» ایجاد شده است.

محمد محمدی افزود: قرار است با توجه به نقشی که برای این ایستگاه‌های صلواتی در کاهش خستگی مسافران و زائران و به حداقل رساندن آمار حوادث و سوانح رانندگی دارند، تا ۲۸ صفر و زمان اوج‌گیری بازگشت کاروان‌های زیارتی و زائران از مشهدالرضا (ع)، شمار این ایستگاهها در مسیر ۲ خط جاده رفت و برگشت داورزن - سبزوار، با کمک خیران و همیاری مردم نیک اندیش منطقه به ۱۰ مورد برسد.

وی با اشاره به وقوع ۱۵۰ فقره حادثه جاده ای در طول سال گذشته و نیز بیش از ۱۳ فقره حادثه در پنج ماهه امسال در همین مسیر، تاکید کرد: تلاش شده با فراهم کردن امکانات و ارائه برخی خدمات مورد نیاز زائران و مسافران، آنان را به ماندن در این ایستگاهها ترغیب کنیم تا با آسودن و کاهش خستگی آنان، از میزان حوادث و سوانح جاده‌ای در این محور کویری کاسته شود.

غرب خراسان چهار ایستگاه برای کاهش حوادث اربعین برپا کرد

رییس دادگستری داورزن، عمده حوادث جاده ای در مسیر کویری ۲۴۰ کیلومتری غرب خراسان رضوی را نه تصادف که عمدتا واژگونی دانست و یادآور شد: به دلیل یکنواختی و خسته کنندگی مسیر، رانندگان دچار خواب‌آلودگی شده و کنترل خودرو را از دست می دهند که بدون شک با توقف هر چند کوتاه و استراحت در ایستگاهها، می تواند از شمار این حوادث به میزان چشمگیری بکاهد.

محمدی، به زائران و مسافرانی که از مسیر غربی وارد خراسان رضوی شده و یا استان را ترک می‌کنند، توصیه کرد که در ایستگاه های صلواتی توقف کنند و افزود: حتی به ماموران پلیس راه شهرستان تاکید شده که حتی‌المقدور از جریمه کردن خودروها پرهیز کرده و بیشتر نقش هدایت و ترغیب رانندگان به توقف و استراحت در محل‌های تعبیه شده را تا زمان رفع خستگی دنبال کنند.

شهرستان داورزن در حدفاصل شهرستان های سبزوار و میامی (استان سمنان)، دروازه ورودی غربی استان خراسان رضوی است که به واقع شدن در حاشیه کویر، بخشی از بزرگراه تهران - مشهد که در آن واقع شده، از پرحادثه ترین مقاطع این شاهراه ارتباطی است.

مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری سبزوار و ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha