۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در پایانه های مرزی مستقر شده است

قصرشیرین - ایرنا- دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: ۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زایران در پابانه های مرزی مستقر شده و مشکلی در زمینه حمل و نقل نداریم.

سیدمجید میراحمدی، روز جمعه در حاشیه بازدید وزیر کشور از پایانه مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزهای ۶ گانه خارج شده اند و بیش از ۲ میلیون نفر این افراد به کشور برگشته‌اند.

وی با اشاره به روند صعودی موج بازگشت زوار گفت: پیش‌بینی می‌شود بازگشت زائران تا ۲روز پس از اربعین ادامه داشته باشد و خدمات رسانی در پایانه ها تا آن زمان ادامه دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۹۰ درصد زوار تا بعد از ظهر اربعین وارد کشور شوند.

میراحمدی با اشاره به آمادگی کامل برای بازگشت زوار گفت: تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم و برای بازگشت ۱.۵ میلیون زائر باقیمانده هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: از مجموع زائرانی که هنوز در کشور عراق هستند ۷۰ درصد با خودرو شخصی آمده‌اند و برای ۳۰ درصد باقی مانده هم ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم است.

وی به زائران توصیه کرد: با توجه به شرایط و امکانات خوب مرز خسروی به زواری که خودرو شخصی همراه ندارند پیشنهاد کرد که از این مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.

وی افزود: همچنین به زوار توصیه می‌کنیم که بازگشت خود را زمانبندی کرده و به روز اربعین موکول نکنند و از هرگونه عجله و شتاب خودداری مرده و در بازکشت حتما استراحت کنند.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha