۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85577167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی میش وحشی در «روداب» سبزوار به دام افتاد

۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبر: 85577167
شکارچی میش وحشی در «روداب» سبزوار به دام افتاد

سبزوار- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار میش وحشی در یکی از روستاهای بخش «روداب» این شهرستان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بسملی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از مردم منطقه و پس از پیگیری‌ انجام شده زیست محیطی، ماموران این اداره با گرفتن مجوز قضایی و هماهنگی با کلانتری روداب، اقدام به بازرسی منزل این شکارچی کردند که از وی مقداری گوشت شکار و یک قبضه سلاح تک‌لول کشف شد.

وی افزود: ماموران محیط زیست همچنین از این شکارچی متخلف یک عدد تله گرگی، ۴۷ عدد فشنگ ساچمه زنی، هفت عدد فشنگ چارپاره و یک عدد فشنگ گلوله زنی به دست آوردند.

بسملی گفت: متهم پس از طی مراحل اداری برای پیگیرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

شهرستان سبزوار یکی از مناطق با تنوع زیستی بالایی در سطح کشور است و گونه های ارزشمند و در خطر انقراضی چون یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال و دیگر گربه سانان و نیز گونه های حفاظت و حمایت شده مانند آهو، قوچ و میش وحشی، کل و بز و همچنین انواعی از پرندگان و خزندگان را در خود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: از عموم شهروندان، همیاران و دوستداران محیط زیست درخواست می شود در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلف زیست‌ محیطی، مراتب را به نخستین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به شماره ۴۴۴۴۹۳۰۳ و سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌ زیست استان گزارش دهند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد و شهر روداب، مرکز بخشی به همین نام در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب سبزوار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha