تداوم گرمای طاقت‌فرسا در مازندران؛ امروز داغتر از دیروز

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که هوای مازندران از امروز شنبه تا پایان هفته جاری گرم و شرجی باشد هر چند که از نظر دمایی در مقایسه به آخرین روزهای هفته گذشته هوا کمی خنک تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، از امروز شنبه تا پایان هفته جاری هوای مازندران گرم و شرجی خواهد بود هر چند که از نظر دمایی، در مقایسه با آخرین روزهای هفته گذشته هوا کمی خنک‌تر خواهد شد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که در طی این مدت در ساعات بعدازظهر و شامگاه سه شنبه احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در ارتفاعات مرکزی و غرب دور از انتظار نخواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با خنک‌تر شدن هوا در هفته جاری، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه با چند درجه کاهش در روز سه شنبه به ۳۲ تا ۳۳، در مناطق غربی از ۳۰ تا ۳۲ به ۳۰ تا ۳۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۳۰ تا ۳۲ به ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

تداوم گرمای طاقت‌فرسا در مازندران؛ امروز داغتر از دیروز

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روزهای شنبه و یکشنبه صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات با رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیشبینی شده است.

آسمان مازندران از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری جمعه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۶.۲ و کلاردشت با ۲۷.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعتی امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه تا متوسط پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha