۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85577339
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تحویل گندم کشاورزان خوافی به مراکز خرید ۵۲ درصد افزایش یافت

خواف- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف گفت: میزان تحویل گندم کشاورزان این شهرستان به مراکز خرید طی سال جاری نسبت به ۲ سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی خواف خالد فقیری روز شنبه افزود: برداشت گندم از سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع غلات این شهرستان از اواسط خردادماه امسال آغاز شد و به مدت حدود ۲ ماه ادامه داشت و در این مدت پنج هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوافی تحویل سیلوها و مراکز خرید شد.

وی اظهار کرد:‌ از این میزان، هزار و ۶۵۰ تن گندم به مراکز خرید تعاون روستایی و بقیه به سیلوهای مراکز خرید در شهرستان های تربت حیدریه، رشتخوار، گناباد و قاین تحویل شد.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هشت درصد و نسبت به ۲ سال گذشته ۵۲ درصد رشد نشان می دهد.

فقیری افزود: با تلاش کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان و ارائه نکات فنی، مبارزه به موقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محصول گندم سالمی به سیلوهای گندم ارسال شده است.

وی مهمترین ارقام گندم کشت شده در شهرستان خواف را پیشگام، حیدری، طلایی، سیروان و چمران ذکر کرد.

اجرای هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال آب با لوله در بخش کشاورزی خواف

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف همچنین از اجرای طرح انتقال آب بخش کشاورزی با لوله در این شهرستان از ابتدای امسال به طول هزار و ۵۰۰ متر خبر داد.

فقیری با اشاره به هزینه کرد پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح انتقال آب با لوله بخش کشاورزی خواف گفت:‌ از این میزان سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل خودیاری های مردمی تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد:‌ ۱۲.۵ هکتار زمینهای بخش کشاورزی و ۲۷ نفر از کشاورزان خوافی از مزایای خط انتقال آب با لوله برخوردار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف تنها راه نجات کشاورزی را اجرای طرح لوله کشی و انتقال آب به وسیله لوله به مزارع کشاورزی دانست و گفت: کمبود منابع آبی و هدر رفتن زیاد آب به سبب جذب زمین و تبخیر بالا اجرای طرح انتقال آب به وسیله لوله به مزارع کشاورزی و سامانه های آبیاری نوین در مزارع این شهرستان را ضروری کرده است.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha