موکب چهواز پارسیان؛ الگویی شایسته در مسیر خدمات‌دهی به زائران کربلا

بندرعباس - ایرنا - سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در بازدید از موکب امام خامنه‌ای روستای چهواز پارسیان گفت: این موکب الگو و نمونه‌ای در مسیر خدمات دهی شایسته به زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش ایرنا، اسلام خواجه‌یی روز شنبه در این بازدید ضمن قدردانی از مسئول قرارگاه مردمی شهدای گمنام و مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز پارسیان، اظهار کرد: در این موکب خدمات متنوع پذیرایی، اسکان، فرهنگی، هنری، آموزشی و مشاوره‌ای به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

اسکان و پذیرایی روزانه ۲ هزار زائر در موکب امام خامنه‌ای چهواز

مسوول قرارگاه مردمی شهدای گمنام روستای چهواز پارسیان نیز از اسکان و پذیرایی روزانه بین یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر در موکب امام خامنه ای خبرداد و گفت: پذیرایی در این موکب در سه وعده صبحانه، نهار، شام انجام می‌شود.

عبدالهادی مرادی، از اقامه نمازجماعت، قرائت هر شب زیارت عاشورا، برگزاری محفل انس با قرآن، اجرای سرود، روضه خوانی و مداحی، اجرای تئاتر میدانی، یادواره شهدای گمنام به عنوان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه مردمی شهدای گمنام روستای چهوازپارسیان نام برد.

وی، برپایی غرفه کودک و نوجوان را از دیگر اقدامات کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در موکب امام خامنه ای ذکر کرد و افزود: نقاشی، پخش فیلم، کارتون و قصه گویی از برنامه‌های این غرفه است.

مسوول قرارگاه مردمی شهدای گمنام روستای چهواز پارسیان ادامه داد: غرفه واکس صلواتی نیز توسط نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری منتظران فرج برای خدمت رسانی به زوار اربعین راه اندازی شده است.

مرادی، اختصاص ۳۰ باب منزل مسکونی و یک سالن با گنجایش ۷۰۰ نفر برای اسکان زائر و همچنین برپایی چایخانه را بخش دیگری از اقدامات موکب امام خامنه ای برشمرد و گفت: این موکب از اول ماه صفر شروع به کار کرده است و تا ۲۵ صفر به زائران اربعین خدمات ارائه می کند.

روستای چهواز در کنار جاده اصلی بندرعباس - بوشهر واقع شده است و از سمت شرق۱۸۰ کیلومتر با شهرستان بندرلنگه و از غرب ۴۰ کیلومتر باشهرستان پارسیان فاصله دارد و مردمان ولایت مدار این دیار با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج همه ساله در ایام اربعین، موکب امام خامنه ای را در روستا برپا می کنند و خدمات متنوع به زائران استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و زائرینی از کشورهای پاکستان و افغانستان ارائه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha